محمدرضا برادران روز پنجشنبه در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: امسال ۳۷ هزار و ۸۵۰ ورزشکار زن و مرد در استان بیمه ورزشی داشته و سازماندهی شدند.

وی اظهارداشت: از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۳۳ مرد و ۱۳ هزار و ۵۱۷ زن هستند که فدراسیون پزشکی ورزشی آنها را بیمه کرده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه‌کرد: شهرستان خلخال از لحاظ تعداد ورزشکاران زن سازمان یافته در رتبه اول استان قرار گرفته ولی از لحاظ مجموع ورزشکاران زن و مرد بیمه شده و سازمان یافته رتبه چهارم استان را به خود اختصاص داده است .

وی گفت: بیمه افرادی که در سطح قهرمانی یا مبتدی در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول به فعالیت هستند، یکی از رسالت‌های فدراسیون پزشکی ورزشی است که هر سال انجام می‌شود.

وی گسترش و توسعه ورزش همگانی در جامعه را یکی از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان ذکر کرد و افزود: این به معنی بی‌توجهی به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیست.

سرپرست اداره کل ورزش وجوانان استان اردبیل همچنین اظهارداشت: برغم افزایش فعالیت‌های ورزشی در استان در سال جاری اعتبارات فصل پنج مربوط به کمک مالی به هیات‌های ورزشی صفر بود و این در حالی است که نبود حمایت‌های مالی از سوی صاحبان صنایع و واحدهای صنعتی بزرگ استان از این هیات‌ها کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی اردبیل به حوزه ورزش اختصاص می‌یابد، افزود: دستگاه‌های اجرایی و ادارات کل در استان اردبیل بر اساس ماده ۵۳ قانون الحاقی دستگاه‌های اجرایی مکلف می‌شوند تا یک درصد از اعتبارات خود را به ورزش اختصاص دهند.

حجت‌الاسلام کریم اسدی ،امام جمعه خلخال نیز در این نشست گفت: ورزش در جامعه به جایگاه اصلی خود دست نیافته است.

او افزود: با اینکه ورزش به عنوان عامل اصلی سلامت مردم ،دشمن اعتیاد و اهرمی بازدارنده از آسیب‌های اجتماعی است ولی نقش آن در اندازه واقعی خود در جامعه بسیار ضعیف و کم‌اهمیت است.

وی اظهارداشت: نحوه توزیع اعتبارات ورزشی در کشور ناعادلانه بوده و در حالی که برای جذب یک مربی فوتبال و تامین  مالی آن از خارج از کشور میلیاردها تومان هزینه می‌شود اعتبارات جزیی هیات‌های ورزشی استان قهرمان‌پروری همچون اردبیل صفر می‌شود.

او گفت: در حال حاضر هزینه تامین حقوق یک فصل ماه مربی تیم ملی فوتبال با اعتبارات ورزشی یک سال استان اردبیل برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش خصوص تنها در مناطقی که زیرساخت لازم برای ورزش از سوی دولت فراهم شده سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: دل بستن به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای حل مشکل پروژه‌های عمرانی و توسعه ورزش استان اردبیل در حالی که زیرساخت لازم فراهم نیست ،راهکار منطقی برای حل مشکل کمبود اعتبارات امور ورزشی استان نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.