سعید شهند روز چهارشنبه در بازدید و ارزیابی منطقه شکار ممنوع دربند مشکول واقع در شهرستان کوثر گفت: این برنامه در مناطق حفاظت شده و آزاد استان اردبیل در شهرستان‌ها و واحدهای تابعه حفاظت محیط زیست استان اجرا می‌شود.

او اظهارداشت: کارشناسان نظارت بر حیات وحش به همراه گروه‌های یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌های تابعه با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود نسبت به سرشماری و آماربرداری و ثبت مستندات لازم از گونه‌های خشکی‌زی حائز اهمیت ملی و بین‌المللی اقدام و مطابق دستورالعمل‌های سازمانی نتایج جمع‌بندی و در مدیریت حیات وحش استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی هدف از سرشماری سالانه پرندگان را تعیین وضعیت حضور و عدم حضور گونه‌ها، برآورد جمعیت، تعیین وضعیت مطلوبیت زیستگاه‌ها و بررسی تاثیرات عوامل تهدیدکننده ذکر کرد.

شهند افزود: این نوع سرشماری مطابق برنامه و تقویم ادواری در ۲ نوبت نیمسال اول و نیمسال دوم انجام گرفته و جمعیت گونه‌های شاخص پرندگان خشکی‌زی استان در زیستگاه‌های طبیعی آماربرداری می‌شود.

وی با اشاره به نقش کلیدی پرندگان در پایداری اکوسیستم‌ها بر لزوم فرهنگ‌سازی و تهیه برنامه‌های آموزشی در جهت حفاظت از پرندگان تاکید کرد.

وی از مردم خواست تا در هنگام مواجهه با تخلفات شکارچیان و موارد مشابه، از طریق شماره تلفن ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ وقوع چنین تخلفاتی را اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.