به گزارش میراث فرهنگی اردبیل ، فردین عینی روز پنجشنبه افزود: تا ۲ سال قبل، مجموع اشیای صاحب شناسنامه استان سه هزار و ۶۰۰ مورد بود.

او به مرمت ۳۰۰ شی تاریخی در موزه‌های استان اشاره کرد و گفت: تا ۲ سال قبل مرمت اشیا در حد صفر بوده و اقدامی در این خصوص انجام نشده بود.

به گفته عینی ، مجموع اقدامات در ساماندهی موزه‌ها موثر بوده و موجب شده تا اشیا موزه‌ها با نظم و اطلاعات دقیق در معرض دید عموم قرار بگیرد.

او با اشاره به افزایش بازدید گردشگران داخلی و خارجی از موزه‌های استان اظهار داشت: در تیر و مرداد سال جاری تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌های استان برابر با کل سال ۹۷ است.

مسئول موزه‌های استان اردبیل همچنین از کسب هشت رتبه اول و ۶ رتبه برتر در موزه‌های استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، استان اردبیل بواسطه تاریخ باستانی خود دارای مکان‌های تاریخی بیشمار از جمله موزه و گنجینه می‌باشد. مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی معروف‌ترین اثر تاریخی اردبیل می‌باشد که موزه این شهر نیز در آن واقع است.
استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان‌شناسی ، صنایع دستی ، مردم‌شناسی ، چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ، موزه صارم‌السلطنه شهرستان نمین ، موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر ، موزه باستان‌شناسی شهرستان مشگین‌شهر و موزه باستان‌شناسی خلخال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.