رضا محمدی ، عضو شورای اسلامی استان اردبیل روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در همایش امسال بانوان کارآفرین کشور که با محوریت توسعه صندوق‌های خرد محلی با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان، مدیر صندوق کار آفرینی امید کشور برگزار شد، فریبا آرام از هشجین خلخال به عنوان کارآفرین نمونه استان اردبیل نشان پیشرو گرفت.

وی افزود: در این همایش رونمایی از المان صندوق های خرد محلی، عقدتفاهم نامه بوم‌گردی کشاورزی بین معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی، تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید کشور و وزارت جهاد برگزار و آیین تقدیر از زنان روستایی پیشرو و مدیر صندوق‌های خرد محلی اجرا شد.
محمدی اظهارداشت: در این برنامه سه نفر از مدیران صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و یک نفر مدیر صندوق عشایری استان اردبیل با اهدای لوح و جایزه تقدیر شدند.
وی گفت: همچنین پیرو دعوت قبلی مدعوین استان اردبیل در جلسه معاونت امور بانوان و خانواده ریاست‌جمهوری برگزار و مسائل ومشکلات حوزه بانوان روستایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در این مراسم فریبا آرام مدیر صندوق خرد زنان هشجین، افسانه بخشی مدیر صندوق دوه‌چی علیا از مشگین‌شهر و خانم رجبی مدیر صندوق عشایری خلخال به عنوان نمایندگان صندوق‌های روستایی و عشایری کشور به طرح درخواست‌های خود مبنی بر افزایش توان زنان روستایی با ایجاد بازارچه‌های محلی، افزایش مبلغ وام‌های پرداختی به صندوق‌ها و کاهش سهم بیمه زنان روستایی در برنامه بیمه روستاییان و عشایر پرداختند.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده نیز با قول مساعد برای تلاش در جهت تحقق خواسته بانوان کارآفرین گفته که تاکنون ۱۴ سند ارتقای وضعیت زنان در راستای تحقق عدالت جنسیتی در استان‌های مختلف تدوین و به تصویب رسیده است.

به گفته معصومه ابتکار ، شاخص‌های عدالت جنسیتی در هشت محور و ۱۹۶ شاخص با همکاری دستگاه‌های اجرایی نهایی و به تصویب رسیده و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.