علی یوسف‌زاده روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در خلخال افزود: عملیات زیرسازی راه ارتباطی خلخال به ماسوله  پایان یافته و این مسیر برای عملیات آسفالت‌ریزی آماده شده اما  مسئولان  اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با طرح شکایتی در محاکم قضایی و توقف فعالیت تنها کارخانه تولید تامین کننده آسفالت پروژه‌های راه‌سازی منطقه مانع از  عملیات آسفالت این راه ارتباطی شده‌اند.

او اظهار کرد: شکایت اداره کل محیط‌زیست استان در دادگاه بدوی خلخال مردود اعلام شده اما اصرار این اداره کل در طرح شکایت در دادگاه تجدید نظر مرکز استان  موجب توقف تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه را به تعویق انداخته است.

یوسف زاده گفت:با توجه به محدودیت زمان کاری در این منطقه سردسیر، در صورت طولانی شدن زمان اعلام رای دادگاه تجدید نظر و ادامه توقف عملیات اجرایی آسفالت این راه موکول شدن زمان بهره برداری از آن  به زمان و فصل کاری سال آینده دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به وعده مسئولان استان و شهرستان برای تکمیل و بهره‌برداری ازاین پروژه در پاییز امسال با توجه به اعتبار کلان هزینه شده در این پروژه خواستار همکاری اداره کل محیط‌زیست استان در راه‌اندازی و فعالیت کارخانه آسفالت برای فراهم شدن مواد لازم و آسفالت مسیر باقیمانده راه و تکمیل آن قبل از آغاز فصل سرما و بارش برف دراین منطقه شد.

او گفت : درحال حاضر اجرای ۳۸ پروژه راه روستایی در دست اقدام بوده که با تامین اعتبار از محل ابلاغ سال ۹۷ و براساس قرارداد تنظیم شده با پیمانکاران این پروژه‌ها اداره کل توسط راه و شهرسازی استان در سال جاری ادامه پیدا خواهد کرد.

یوسف زاده اظهار کرد: وظیفه ما در حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل با توجه به تغییرات ساختاری انجام شده در سال ۹۵ احداث راه‌ها بوده و در نقطه مقابل وظیفه نگهداری راه‌ها نیزبرعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گذاشته شده است.

وی با اشاره به میزان شاخص برخورداری جمعیت روستایی استان اردبیل از راه آسفالته نیز گفت :در حال حاضر تنها ۱۴۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل فاقد آسفالت است که امیدواریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ماموریت جدید خود بتواند این راه‌ها را نیز آسفالت ودر اختیار اهالی روستاهای منطقه قرار دهد .

۷۱۱۹/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.