حسن قبادی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیر کل گمرکات استان اردبیل افزود: ارزش صادرات چمدانی نیز در این مدت بیش از ۲۶ میلیون دلار بوده که نسبت به پارسال ۳۶درصد افزایش داشته است.

شیشه، سنگ ساختمان،پروفیل، قیر ، میل گرد و آهن‌آلات و کاشی از جمله کالاهای صادراتی و کنجاله و شیرین‌بیان و پنبه و انواع نخ و ضایعات کارتن و کاغذ از جمله کالاهای وارداتی از گمرک بیله‌سوار می باشد.

قبادی  اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری در این شهرستان در خصوص صادرات و تجارت با کشورهای آسیای میانه وجود دارد و باید این توانمندی‌ها با نگاه خلاقانه مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: مقدمات ارتقای گمرک بیله‌سوار به اداره کل فراهم شده و این موضوع از طریق استاندار اردبیل نیز در حال پیگیری از گمرکات ایران بوده و جذب نیرو نیز بعد از ارتقاء از طریق آگهی استخدامی صورت خواهد گرفت.

فرماندار بیله‌سوار بر رفع دغدغه‌ها و مشکلات صادرکنندگان تاکید کرد و  گفت: سیاست دولت تدبیر و امید در سال رونق تولید، رفع مشکلات صادرکنندگان بوده و در این شهرستان نیز، برای برطرف شدن موانع صادرات فرمانداری آماده بررسی و رفع مشکلات تجار و صادرکنندگان و تسهیل روند تجارت است. 

قبادی همچنین  برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولان شهرستان‌های دارای گمرک مرزی با جمهوری آذربایجان  جهت هماهنگی و وحدت رویه بیشتر را ضروری ذکر کرد و افزود: پیشنهاد می‌کنیم مسئولان شهرستان‌های جلفا ،آستارا و بیله‌سوار با حضور مدیران گمرک این مناطق نشست‌های مشترک در این راستا برگزار کنند.

بیله‌سوار در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است،تنها گمرک استان اردبیل در این شهرستان واقع است.

۶۰۱۶

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.