به گزارش ایرنا ، فرماندار خلخال روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: طرح‌های عمران روستایی افتتاح شده شامل طرح‌ هادی روستاهای گرمخانه ،سوسهاب ،اندبیل و همچنین طرح‌های عمرانی دهیاری‌ها از جمله جدول‌گذاری ،احداث پل و ابنیه در معابر در روستاهای ترزنق ،ترک ،مجره ،خمس و خانقاه‌سادات می‌باشد که برای اجرا و تکمیل آنها بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

فریدون بابایی از افتتاح ۲ طرح آبخیزداری در روستاهای خانقاه‌سادات و علی‌آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری برای اجرای این طرح‌ها با هدف کنترل سیل و رسوب ، افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و پیشگیری از فرسایش خاک چهار میلیارد ریال هزینه کرده و برای ادامه عملیات اجرایی اجرای سایر طرح‌های آبخیرداری منطقه نیز ۳۰ میلیارد ریال هزینه خواهد کرد.

همچنین با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان خلخال از سه طرح سرمایه‌گذاری اقتصادی و اشتغال‌زا در روستاهای بخش مرکزی شامل یک واحد پرواربندی ۳۰۰ راسی بره در روستای مجوره ، واحد پرواربندی بره ۲۰۰ راسی روستای خمس و یک واحد تولید محصولات گلخانه‌ای تولید صیفی‌جات در روستای خوجین با اشتغال ۳۰ نفر بهره‌برداری شد.

برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها ۳۲ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شده که بخشی از آن بصورت پرداخت تسهیلات یارانه‌دار از سوی مدیریت جهاد کشاورزی خلخال می‌باشد.

همچنین بمناسبت گرامیداشت هفته دولت بهره‌برداری از یک واحد مسکونی محرومان در شهر خلخال آغاز شد که برای اجرا و تکمیل عملیات این طرح علاوه بر هزینه زمین اهدا شده از سوی شهرداری ، ۵۵۰ میلیون ریال از محل کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن و ۳۰۰ میلیون ریال توسط خیرین منطقه هزینه شده است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.