شهامت هدایت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: اردبیل در زمره  اولین استان‌های کشور است  که  طرح تنفس و صیانت از جنگل ها را اجرا کرده و منابع اعتباری آن هم تامین شده است.

وی بیان کرد: امسال در منطقه  جنگلی فندقلو که ۵۰ هکتار جنگل بکر و بی‌نظیر وجود دارد  کوچکترین قطع درخت و تخریبی اتفاق نیفتاده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل مساحت جنگل های این استان را ۶۹ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: هر سال به منظور هماهنگی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری از حریق و آمادگی لازم برای مقابله با هر گونه تخریب در جنگل ها و مراتع مانور اطفا حریق با حضور مسئولان و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان در منطه جنگلی فندقلو برگزار می شود .

وی با بیان اینکه برای حفاظت از منابع طبیعی مشارکت مردم و نهادهای مربوطه الزامی است افزود: امسال علاوه بر جلوگیری از تخریب و آتش سوزی جنگل و مراتع همزمان سه هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی ملی استان از دست سودجویان رفع تصرف شد.

هدایت از اجرای پروژه های بیولوژیک، تثبیت مالکیت، مبارزه با آفات و استفاده از سوخت های فسیلی در ۱۱ شهرستان استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: امسال ۲۱۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به استان اردبیل تخصیص داده شده و از محل سفر ریاست جمهوری به استان نیز ۴۰ میلیارد ریال تصویب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: با افرادی که اقدام به تخریب مراتع و جنگل کرده برخورد قانونی شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد. 

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.