نادر فلاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت هزار و ۱۲۷ گردشگر خارجی از موزه‌ها بازدید کردند و این در حالی است که سال گذشته تعداد بازدید ۴۰۸ نفر بود.

او اظهار داشت: تعداد بازدید گردشگران داخلی نیز با رشد ۱۰۴ درصدی همراه است و در تیرماه امسال ۶۷ هزار و ۱۶ نفر بوده، در حالی که در سال گذشته ۳۲ هزار و ۷۱۵ نفر به ثبت رسیده است.

وی گفت: فروش بلیط نیز با رشد ۹۹ درصدی مواجه است و بیشترین بازدید گردشگران از موزه چینی‌خانه مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی است.

به گفته فلاحی ، تقویت موزه‌ها بویژه با مشارکت بخش خصوصی از اهداف این اداره کل است و با توجه به نقش موزه در صیانت از میراث تاریخی و فرهنگی، توسعه کمی و کیفی موزه‌ها دنبال می‌شود.

استان اردبیل به خاطر پیشینه غنی تاریخی خود دارای موزه‌های متعدد است که از جمله آنها می‌توان موزه چینی‌خانه بقعه شیخ‌صفی، موزه سنگ و کتابخانه تخصصی بقعه شیخ‌صفی ، موزه مفاخر دینی ، موزه مردم شناسی ،موزه صنایع دستی، موزه تاریخ طبیعی در شهر اردبیل و موزه صارم‌السلطنه شهر نمین ، موزه باستان‌شناسی شهر نیر، موزه باستان‌شناسی شهر خلخال و موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر را نام برد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.