استاندار اردبیل گفت: نهم و دهم مرداد ماه همایش روسای بانک‌های کشور با محوریت بانک ملی در اردبیل برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: ما در جلسه امروز شاهد بیان مشکلات بخش صنعت و تولید و همچنین معدن از سوی هفت نفر از صنعتگران نمونه استان بودیم که عمده مشکلات آنها در ارتباط با تامین منابع سرمایه در گردش و تسهیلات بانکی ارزان قیمت بوده که با تامین آن وضعیت خوبی در رونق اقتصادی و تولیدی استان رخ خواهد داد.

وی به سفر قریب‌الوقوع رئبس جمهور به استان و تخصیص اعتبارات ویژه در حوزه تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اشاره و خاطرنشان کرد: از محل تبصره 18 بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافته که تلاش می‌کنیم در سفر رئیس جمهور این رقم را به 10 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: پیش از سفر رویس جمهور ما در روزهای نهم و دهم مرداد ماه شاهد برگزاری همایش روسای بانک‌های سراسر کشور با محوریت بانک ملی در اردبیل خواهیم بود که معاون سازمان برنامه و بودجه نیز در این همایش حضور خواهد داشت.
بهنامجو گفت: این همایش که در حقیقت هماهنگی بیشتر در تخصیص منابع اعتباری سفر رئیس جمهور به استان خواهد بود ما در تلاش هستیم تا منابع خوبی را از طریق بانک‌ها به سمت رونق تولید و تقویت واحدهای تولیدی تزریق کنیم تا در سایه تزریق این منابع اشتغالزایی نیز به معنای واقعی اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: به رغم مشکلات متعددی که از بابت تحریم دشمنان به وجود آمده ما سال خوبی را برای صنعت استان اردبیل پیش بینی‌ می‌کنیم به طوری که امسال شاهد افتتاح کارخانه‌هایی در حوزه خودرو، تولید لاستیک، تجهیزات خودرویی، صنایع پتروشیمی و ریسندگی و بافندگی خواهیم بود.
استاندار اردبیل ادامه داد: ما از برگزارکنندگان کنفرانس اکو در اردبیل به ویژه مدیریت اتاق بازرگانی قدردانی می‌کنیم به طوری که برگزاری این کنفرانس و نمایشگاه فضائی را فراهم کرده تا ما شاهد معرفی توانمندی‌های استان و جلب نظر سرمایه‌گذاران برای حضور در این خطه باشیم.
بهنامجو در مورد پیشنهادات متعدد برای اجرای تله‌کابین در ارتفاع سبلان افزود: ما در یک حد مجاز و ارتفاع تعیین شده می‌توانیم تله کابین و سایر تاسیسات گردشگری را راه‌اندازی کنیم که در این راستا احداث پنج پیست اسکی و تجهیزات مرتبط به آن در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

وی با انتقاد از نامطلوب بودن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی به ویژه شهرک صنعتی اردبیل و تلاش برای تامین اعتبار در بهسازی مسیرهای ارتباطی به این شهر اظهار کرد: در سال‌های گذشته در این زمینه قصور و کوتاهی شده که ضرورت دارد از محل منابع ملی و استانی امسال راه‌های مواصلاتی و سایر زیرساخت‌های این شهرک فراهم شود.
استاندار اردبیل تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی موظف است در یک برنامه دو ساله طرح توسعه شهرک صنعتی را اعم از خیابان‌کشی، اجرای طرح‌های فاضلاب و تدارک سایر زیرساخت‌ها به انجام برساند تا دغدغه‌های فعالان این بخش برطرف شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.