مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل از افزایش ۱۶ درصدی اعتبارات تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، دکتر قادر برجی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره افزایش ۱۶ درصدی اعتبارات مدیریت درمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در مجموع اعتبارات درمان مستقیم و غیرمستقیم تامین اجتماعی استان اردبیل ۲ هزار و ۶۷ میلیارد ریال بود که این رقم در سال جاری به سه هزار و ۱۱ میلیارد ریال رسیده است.
وی گفت: در درمان غیرمستقیم با عقد قرارداد با ۷۴۶ موسسه خدماتی تشخیصی و درمانی دولتی و خصوصی و با خرید خدمات درمانی توانستیم اقدامات موثری برای بیماران زیرپوشش خود انجام دهیم.
به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در سال گذشته این سازمان بیش از سه هزار میلیارد ریال در استان اردبیل در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم بیمه شدگان هزینه کرده است. برجی با اشاره به  تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مدیریت گفت: سال گذشته  ۴۷ نفر با برگزاری آزمون استخدامی جذب این سازمان شدند که ۴۳ نفر از آنها هم اکنون در مراکز مختلف مشغول ارائه خدمت هستند و چهار نفر  دیگر نیز به لحاظ عدم احراز شرایط لازم جزو ردیف های تاخیری هستند.
وی از مجهز شدن بیمارستان سبلان اردبیل به دستگاه MRI در سال جاری خبر داد و بیان کرد: علی رغم بحران اقتصادی سازمان با رایزنی های صورت گرفته این دستگاه خریداری و نصب خواهد شد.
وی به  احداث و راه اندازی اورژانس استاندارد در بیمارستان سبلان اردبیل اشاره کرد و گفت: این اورژانس در زمینی به مساحت ۵۵۰ متر مربع و با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
 برجی از تجهیز شدن بیمارستان سبلان به دستگاه سنگ شکن خبر داد و یادآور شد: با مجهز شدن بیمارستان به این دستگاه اولین مرکز تخصصی سنگ شکن غیر خصوصی در اردبیل راه اندازی شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: عملیات اجرایی احداث درمانگاه تخصصی در سه طبقه با زیر بنای چهار هزار متر مربع در محوطه بیمارستان سبلان در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
به گفته وی  برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به بیمه شدگان در سال های اخیر اقدامات خوبی در نقاط مختلف استان انجام شده که جذب پزشکان متخصص، احداث درمانگاه های تخصصی و عمومی در محوطه بیمارستان سبلان اردبیل، توسعه و استاندارد سازی بخش اورژانس و تفکیک بخش اداری این مرکز درمانی و افزایش فضای درمانی بیمارستان، احداث پارکینگ مسقف، زیبا سازی و محوطه سازی بیمارستان، تجهیز بخش لنژری (رختشوی خانه) بیمارستان سبلان با آخرین دستگاه های پیشرفته از جمله آنهاست.
برجی خاطرنشان کرد: کمبود تجهیزات پزشکی، کمبود نیروی انسانی مورد نیاز، نداشتن زیرساخت‌های مناسب درمانی و کمبود اعتبارات از جمله مشکلات حوزه درمان تامین اجتماعی در استان اردبیل می باشد.
وی با بیان اینکه نوبت دهی در مراکز درمانی به صورت اینترنتی و تلفنی می باشد، ادامه داد: به طور متوسط مردم بیش از ۱۴ هزار بار فقط برای گرفتن نوبت با بیمارستان سبلان اردبیل تماس می گیرند بطوریکه ظرفیت پذیرش و ویزیت در آن بیمارستان روزانه هزار و ۲۰۰ بیمار است

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.