مدیر عامل بیمه سلامت گفت: 44 هزار ارائه کننده خدمات بهداشتی و سلامت در کشور طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

طاهر موهبتی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: بیش از 90 درصد پزشکان کشور و مراکز تخصصی با بیمه سلامت قرارداد ارائه خدمات به بیماران و بیمه شدگان را دارند که این امر یک حرکت مبارک و بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: 11 هزار داروخانه و بیش از 12 هزار پرشک متخصص و به همین نسبت پزشکان عمومی و فوق تخصص طرف قرارداد بیمه ایران هستند که به بیمه شدگان در طول سال ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه 44 هزار مراکز سلامت و درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، افزود: مردم به راحتی می‌توانند از این مجموعه‌ها و مراکز خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کرده و امکان دسترسی خود را ارتقا دهند.
 
آئین‌نامه نظام ارزیابی وسع در حال تدوین نهایی است

موهبتی بیان کرد: افراد نیازمند از طریق کمیته امداد به عنوان بیمه پرداز ما می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند چرا که در حال حاضر مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت در کشور هستند.
وی تصریح کرد: در صورت احراز محرومیت آنها پوشش بیمه‌ای سلامت آنها از طریق کمیته امداد انجام می‌شود که البته با خوداظهاری نیز می‌توانند با پرداخت 50 درصد هزینه بیمه‌ای نسبت به پوشش بیمه و دریافت خدمات اقدام کنند.
مدیرعامل بیمه سلامت در مورد نظام ارزیابی وسع در کشور اظهار ککرد: آئین‌نامه نظام ارزیابی وسع تهیه شده و در حال بررسی نهایی در کمیسیون اجتماعی دولت است که با تصویب هیئت وزیران برای اجرا به مراکز استان‌ها اعلام می‌شود.
موهبتی خاطرنشان کرد: متناسب با دهک‌هایی که در این نظام تعریف شده خدمات به افراد ارائه می‌شود و ما امیدواریم بیمه‌شدگان بیمه سلامت از خدمات کیفی‌تر و مطلوب‌تر بهره‌مند شوند.
وی به حذف دفترچه بیمه سلامت نیز اشاره کرد و گفت: هر چند ما با وضعیت مطلوب فاصله داریم اما خوشحال هستیم که این کار را در بیمه سلامت آغاز کردیم و به تدریج مشکلات و برخی نارضایتی‌ها در این حوزه در حال رفع است.
مدیرعامل بیمه سلامت بیان کرد: ما زمانی که سازمان را تحویل گرفتیم بدهی بیمه سلامت به مجموعه‌های طرف قرارداد 12 ماه بود که ما در وضعیت فعلی آن را به 3 ماه کاهش دادیم به طوری که بدهی داروخانه‌ها را در دو ماه سالجاری پرداخت کردیم.
موهبتی افزود: در مجموع ما حدود 3 ماه به بخش دولتی و 4 ماه نیز به بخش خصوصی بدهی داریم که نسبت به تسویه حساب و پرداخت بدهی‌های خود اقدام می‌کنیم تا ارائه خدمات به کیفیت و مطلوبیت بیشتر انجام شود.

وی گفت: ما به صورت تخصصی و متناسب با استانداردهای مالی در این زمینه اقدام می‌کنیم و در کنار تسویه حساب بدهی 97 تلاش می‌کنیم تا بدهی سه ماهه 98 را نیز که در اغلب حوزه‌ها پرداخت شده به شکل کامل پرداختی‌ها را انجام دهیم.

مدیرعامل بیمه سلامت پوشش بیمه سلامت ایران و ساماندهی بیمه‌های رایگان اشاره کرد و افزود: ما جمعیت 10 میلیونی بیمه سلامت همگانی را در حال ساماندهی داریم تا افرادی که تمکن مالی دارند از این تعداد کاسته شده و خدمات مناسبی را در مقابل پرداختی‌های خود دریافت کنند.
موهبتی ادامه داد: در سال 96 ما حدود 190 میلیون بار مراجعه به بخش خصوصی و دولتی را از سوی بیمه شدگان شاهد بودیم که این دریافت خدمات شامل سرپایی و بستری بوده که در استان اردبیل 70 درصد خرید خدمت در بخش دولتی انجام می‌شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.