رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر با چهار هزار تخت بیمارستانی دارای مجوز پذیرای گردشگران حوزه سلامت در اردبیل هستیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قدرت اخوان اکبری در آخرین روز برگزاری همایش گردشگری سلامت اکو در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری متنوع همواره از استان‌های شاخص و قابل توجه در تحول و تحرک این بخش است که در بخش گردشگری حوزه سلامت از جایگاه ممتاز برخوردار است.
وی از فعالیت دانشگاه علوم پزشکی از سال 72 و در قالب 8 هزار پرسنل متخصص و کارآمد خبر داد و خاطرنشان کرد: در این استان 12 بیمارستان دولتی، دو بیمارستان بخش خصوصی، دو بیمارستان تامین اجتماعی، دو بیمارستان بنیاد شهید و 6 مرکز جراحی سرپایی فعالیت کرده و پذیرش بیماران را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه در این بیمارستان‌ها در مجموع چهار هزار تخت دارای مجوز به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد دو هزار و 358 تخت فعال است و بیمارستان‌های نجف‌زاده و هزار تختخوابی اردبیل نیز در حال احداث بوده و بیمارستان تروما با 160 تخت در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.

اخوان اکبری به وجود تخت‌های ویژه بیمارستانی و امکان انجام اعمال جراحی سخت و حساس در این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پیوند کلیه و جراحی شبکیه چشم به همراه قلب و آنژیوگرافی در اردبیل انجام می‌شود و در ماه‌های آینده بخشی از جراحی‌های تخصصی نیز فعال خواهد شد.
وی یکی از قابلیت‌های بی‌نظیر این استان را گردشگری سلامت و تندرستی به همراه وجود آب‌های گرم معدنی توصیف کرد و افزود: در این استان روش‌های مختلف گل‌درمانی، ماساژدرمانی و استفاده از خواص آبدرمانی‌ها فراهم بوده و با اعزام پزشکان به ترکیه گردشگری سلامت وارد فاز متفاوت‌تر خواهد شد.
در این مراسم نائب رئیس انجمن بین‌المللی گردشگری سلامت ایران نیز در سخنانی اظهار کرد: به دلیل برخی خلاها در تعامل و ارتباطات کشورهای عضو اکو ما نوعی گسست را در مراجعه بیماران به کشورهای عضو اکو شاهد هستیم به طوری که برخی از گردشگران حوزه سلامت، اروپا و آسیای جنوب شرقی را برای درمان خود انتخاب می‌کنند.
محمد پناهی خاطرنشان کرد: در بین کشورهای عضو اکو مزیت‌های فراوانی در ارائه خدمات گردشگری سلامت از تغذیه مناسب تا فرهنگ میهمان‌نوازی و رعایت شئونات اسلامی را شاهد هستیم که جراحی پلاستیک تا درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در این کشورها رایج و مرسوم است.

وی ضرورت لغو روادید را بین کشورهای عضو اکو خواستار شد و بیان کرد: کشورهای عضو اکو می‌توانند در بخش گردشگری سلامت و در قالب پروتکل‌های همکاری چند جانبه زمینه سهولت در ترددها و رفت و آمدها را فراهم آورند.
در این نشست عضو هئیت رئیسه اتاق بازرگانی ترکیه نیز به آمادگی ترکیه برای تقویت روابط با ایران و سایر کشورهای عضو اکو تاکید کرد و گفت: این همکاری‌های مشترک در مسیر توسعه گردشگری سلامت بسیار مفید و ثمربخش خواهد بود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.