حمید لطف اللهیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در عمارت تاریخی شهرداری اردبیل برای شناسایی تاریخ کهن شهر اردبیل به نسل های آینده 16 گالری و 19 غرفه متعدد ترکیبی از مفاخر ، مشاهیر و فرهیختگان اردبیل به نمایش در آمده است.
وی ساعت کاری این موزه را از 9 صبح تا 7 عصر ذکر کرد و گفت: این موزه که نشان‌ دهنده فرهنگ، تاریخ و معرفی مفاخر و هنر شهر است در کنار دیگر ذخایر معنوی اردبیل به شهروندان معرفی می ‌شود.
او افزود: شهرداری اردبیل همچنین با هدف شناسایی ظرفیت های فرهنگی ، هنری و تاریخی کلانشهر اردبیل در تعطیلات نوروز هر روز در 2 نوبت اقدام به برگزاری تور رایگان اردبیل گردی کرده است.
لطف اللهیان اظهار داشت: ایجاد و تجهیز کمپ های استقبال از مسافران در ورودی های شهر از جمله امامزاده سید صدرالدین ، پارک فاطمیون ،مجتمع فدک و میدان ایثار به همراه پذیرایی از مسافران با آش دوغ و نان سنتی اردبیل نشان از خوش آمدگویی گرم و صمیمانه ای است که مدیریت شهری از گردشگران و مسافران به عمل آورده است.
اردبیل با پیشینه قوی فرهنگی دارای آثار تاریخی فراوان در بین استان های کشور است ،مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از جاذبه های اردبیل هستند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.