' مولای متقیان علی (ع) می فرماید: جوانمرد زبانش از فحش و بد زبانی و فکرش از نیرنگ و فریب دیگران پاک است. برای رسیدن به جاودانگی باید جوانمردی کرد و جوانمردان همیشه مورد احترام مردم هستند و جا در قلب مردم دارند.
ورزشکار جوانمرد حساب دیگری در بین مردم دارد. مردم در همه حال ورزشکاران جوانمرد را مورد حمایت قرار می دهند و آنها را به دیده احترام می نگرند و اگر مصیبتی برای آنها روی آورد با تمام وجود در صحنه ظاهر می شوند تا بتوانند گوشه ای از خدماتشان را جبران بکنند.
مجلس ترحیم ناصر عروجی سردار فوتبال اردبیل نشان داد که این قهرمان تا چه حد در جامعه ورزش و در بین مردم منطقه جایگاه رفیعی داشته است. برای ترسیم حال و هوای مجالس ترحیم این جوانمرد فوتبال می توان قلم را فرسود و کاغذ ها را پاره کرد اما نمی توان حق مطلب را ادا نمود.
علاقه مندان به ورزش و دوستداران فوتبال صحنه های به یادماندنی در گرامی داشت یاد و خاطره سردار فوتبال اردبیل خلق نمودند. امروز مسجد نواب صفوی پذیرای صدها نفر از مردم منطقه و میهمانانی از شهرهای مختلف کشور بود که برای تسلیت گفتن به خانواده معظم عروجی و یادگار مرحوم ناصر یعنی احسان و برادران گرامی اش احد و حمید عروجی در آن محل مقدس حضور یافته بودند.
مرحوم ناصر عروجی چگونه چنین جایگاهی را به دست آورده بود؟ چرا این مرد بزرگ را همه دوست داشتند و جرا همواره نام او را با احترام یاد می کردند و برایش احترام خاصی قائل بودند؟ این که دیده می شود مردم گروه گروه در مجالس ترحیم اش حاضر می شوند و به روح بلندش ادای احترام می کنند بی دلیل که نمی تواند باشد.
این همه حرمت، این همه احترام، این همه عزت، این همه شوکت و این همه محبت دلیل دیگری جز رفتار نیکو و رعایت اخلاق ورزشی توسط مرحوم ناصر عروجی در طول عمر پربرکتش نداشته است. جایگاه سردار فوتبال اردبیل مرحوم ناصر عروجی در بین مردم و جامعه ورزش برای جوانان ورزشکار پیام بزرگی را می تواند داشته باشد و آن این که هر ورزشکاری که رفتار مردمی داشته باشد می تواند در جامعه جاودانه شود. قهرمانان زیادی در طول تاریخ آمده و رفته اند ولی آن هایی در دل مردم جا خوش کرده اند که رفتار مردمی و متواضعانه داشته اند.
حسن اخلاق سردار فوتبال اردبیل زبانزد خاص و عام بود. بازیکنی در موقعیت مرحوم ناصر عروجی با سال ها حضور در سطح بالای فوتبال حتی یک کارت زرد دریافت نکند خود بیان کننده خیلی از موارد می تواند باشد.
ورزشکاری که حاشیه ساز نباشد و روحیات ورزشی را در خود تقویت نماید نگاه مردم را به خود جلب می کند و نمونه این قبیل ورزشکاران مرحوم ناصر عروجی است. مردی که با رفتار و کردار مثال زدنی ، حسن اخلاق، تواضع، فروتنی، افتادگی و احترام به پیشکسوت و بزرگان را همیشه رعایت می کرد و وقتی رو به سوی دنیای باقی گذاشت مردم با حضور گسترده در مراسم تشییع و تدفین و ترحیم اش از آن همه ویژگی های منحصر به فردش قدردانی کردند و برای وی از درگاه پروردگار طلب آمرزش و مغفرت نمودند.
مرحوم ناصر عروجی سردار فوتبال اردبیل یکی از دوست داشتنی ترین و مخلص ترین یاران ورزش و فوتبال منطقه بود. خدایش بیامرزد'.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.