امام جمعه شهرستان نیر گفت:‌ اصلاً شایسته نیست بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب، دستگاه‌های اجرایی بلایی را به سر تولیدکننده بیاورند که هفت سال دوندگی کرده و نتواند مجوزهای لازم را دریافت کند.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان نیر اظهار کرد: باید بنا به توصیه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و اهداف تعریف شده در این سند بالادستی مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا زمینه خروج از بحران‌های اقتصادی به شایستگی فراهم آید.

وی با بیان اینکه با گذشت سال‌ها هنوز به شکل درست و صحیح رویکردها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی و اجرایی نشده است، تصریح کرد:‌ باید کم کاری‌ها و قصور در این زمینه جبران شده و به نوعی در جهت حل مشکلات مردم در حوزه‌های اقتصادی، معیشتی و اشتغال قدم‌های جدی برداشته شود.
امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه دشمن در این برهه حساس سعی می‌کند نظام جمهوری اسلامی ایران را با ابزارها و شیوه‌های مختلف ناکارآمد جلوه دهد، گفت: نباید عده‌ای از مدیران ناشایست به این اهداف دشمن دامن زده و زمینه و بستر ناکارآمدی در عرصه مدیریتی را به وجود بیاورند چرا که دشمن قصد ناامید کردن و یأس کامل در جامعه را دارد.
مقدسی افزود: در این شرایط حساس هیچ مدیری حق ندارد چوب لای چرخ تولید و همچنین واحدهای اقتصادی قرار دهد و یا به نوعی بخواهد اسباب اذیت و آزار سرمایه‌گذاران را فراهم کند چرا که این کارها ضربه زدن به اقتصاد کشور است.
وی با اظهار تأسف از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها که بیش از هفت سال است یک تولیدکننده را دچار ناامیدی و یأس کردند، ادامه داد: ‌بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اصلا شایسته نیست که یک تولیدکننده هفت سال دوندگی داشته باشد و نتواند برای سرمایه‌گذاری در شهر نیر مجوزهای لازم را دریافت کند.
مقدسی قابلیت‌های بی‌نظیر نیر را در مسیر توسعه و پیشرفت یادآور شد و بیان کرد: متأسفانه در همه دولت‌ها شهرستان نیر مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته و به نوعی استعدادهای بالقوه این شهر شناخته نشده در حالی که سرپوش گذاشتن به این استعدادها و توانمندی‌ها نوعی بی‌مهری و بی‌توجهی است.

وی نمونه این حرکت را بی‌مهری نسبت به شهرک تخصصی آب اعلام کرد و گفت: ‌با گذشت سال‌ها از کلنگ‌زنی این مجموعه و همچنین مجتمع‌های آبگرم قینرجه و برجلو هنوز چنین مجموعه‌هایی فعال نشده و بعد از گذشت سال‌های متمادی ما می‌خواهیم در این شهر هتلی را بسازیم تا در خدمت گردشگران و مسافران باشیم.

مقدسی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ‌در نقطه مقابل نیر، ما با شهر سرعینی روبه‌رو هستیم که به معنای واقعی در بن‌بست قرار گرفته در حالی که شهر نیر با قرار گرفتن در کنار جاده ترانزیتی از بهترین شرایط برای توسعه گردشگری برخوردار است اما سال‌هاست که مجموعه‌های گردشگری این شهرستان بلاتکلیف به حال خود رها شده است.
امام جمعه نیر تصریح کرد:‌ بنده نمی‌خواهم از بسیاری از مسائل پرده بردارم ولی انتظار داریم که در این شهرستان حداقل در این مقطع در حوزه گردشگری به ویژه بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی این منطقه و قابلیت‌های بی‌نظیر نیر اقدامات جدی و اساسی انجام شود تا طرح‌ها و پروژه‌ها روی کاغذ نمانده و به نوعی حرکت تحول‌آفرین را در این حوزه شاهد باشیم.
وی به ضرورت احداث جاده کریق – آرموداق بعد از گذشت سال‌های طولانی از وعده مسؤولان برای احداث آن اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم در این مقطع که استاندار اردبیل شبانه‌روزی در مسیر توسعه این استان گام برمی‌دارند، فضای تحولی در شهر نیر فراهم آمده و به نوعی حرکت رو به جلویی را در نیر و به روز رساندن استعدادها و توانمندی‌های آن شاهد باشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.