به گزارش ایرنا ، موسی کنعان پور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه استانی مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار افزود: مسئولان سازمان صنعت ، معدن و تجارت و منابع طبیعی استان باید موضوع را بررسی و اقدامات کنترلی را به عمل آورند.
وی بیان کرد: برخی از معادن حفاری شده بدون احیا رها می شود که دستگاه های مربوطه باید در حراست از منابع طبیعی مطالبه گری های لازم را داشته باشند.
کنعان پور همچنین توجه به موضوع زیست محیطی در استان را ضروری دانست و گفت: با شناسایی مناطق مستعد آلودگی باید اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام داده و از گسترش آلودگی هوا و زیست محیطی جلوگیری کنیم.
مدیرکل حفاظت محیط استان اردبیل نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت پیگیری موضوع آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار، تعامل و همکاری دستگاه های مسئول در انجام تکالیف قانونی را گام مهمی برای کاهش و کنترل هوا دانست.
وی اظهارداشت: توزیع سوخت یور چهار در 9 جایگاه عرضه نفت گاز و اجرای طرح کهاب در مخازن عرضه سوخت مطلوب می باشد.
خداپرست با اشاره به نقش فضای سبز در جلوگیری از آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار گفت: فضای سبز شهری استان در مقایسه با میانگین کشوری پایین است و امیدواریم با پیگیری های لازم سرانه فضای سبز شهرها افزایش یابد.
او گفت: کانون های گرد و غبار در برخی نقاط استان از جمله روستای آقبلاغ مصطفی خان افزایش یافته و مطالعه و شناسایی کانون های گرد و غبار و شروع عملیات اجرایی تثبیت اراضی در استان ضرورت دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.