در کارگاه آموزشی " سلامت جسم و روان با رویکرد نشاط خانواده" عنوان شد :    با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل و جهاددانشگاهی استان، کارگاه آموزشی "سلامت جسم و روان با رویکرد نشاط خانواده" در شهرستان گرمی برگزار شد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، در آغاز این کارگاه، فرماندار شهرستان مغان(گرمی) با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: در سایه الگوگیری از این حضرت، امروز شاهد افزایش روز افزون حضور زنان در عرصه‌های مختلف و فعالیت آنان در دو عرصه خانواده و جامعه هستیم. 
علی بهشتی با بیان اینکه اشتغال زنان نباید خللی به مسئولیت آنان در خانواده به ویژه تربیت فرزند وارد نماید تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌تواند نقش مهمی در توانمندسازی و مهارت افزایی بانوان ایفا نماید لذا انتظار می رود برگزاری این کارگاه‌ها افزایش یابد.      وی ضمن تشکر از اهتمام دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل و جهاددانشگاهی استان در برگزاری کارگاه آموزشی "سلامت جسم و روان با رویکرد نشاط خانواده" در شهرستان گرمی اضافه کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای موفق در زمینه علمی و آموزشی است و تجارب ارزنده‌ای در این زمینه‌ها دارد که امیدواریم این خدمات در این شهرستان بیشتر ارائه شود.   در این کارگاه، شفیقه بافکر، روانشناس خانواده، با اشاره به اینکه اولین تاثیرات محیط در افرد، از خانواده آغاز می‌شود، اظهار کرد: روابط خانوادگی تاثیر مهمی در تربیت و سلامت روان افراد دارد به همین خاطر باید فضای حاکم بر این نهاد سرشار از آرامش و محبت باشد. 
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در زندگی می‌تواند به سلامت روحی اعضای خانواده کمک کند، تصریح کرد: سلامت روان که به معنای عملکرد فرد از نظر تفکر، خلق و خو، و رفتار است باید کنترل شود زیرا تمام نیازها انسان به فکر انسان و نوع نگاه افراد به زندگی بر می گردد. 
این کارشناس، مهم‌ترین انگیزه بشریت برای پیشرفت از نظر جسمی و روحی و عاطفی را ایجاد ارتباط موثر عنوان و خاطرنشان کرد: هر حرکتی در زندگی وابسته به ارتباط است و روان انسان می‌تواند ارتباط‌ افراد را رقم بزند همچنین افراد تا زمانی که به توانایی‌‌ها و مهری که در وجودش است، باور نداشته باشد نمی‌تواند یک ارتباط سالم برقرار کند و دچار اختلال در روابط و شخصیت می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه احساس ترس در فرد باعث به وجودآمدن بدبینی، کنترل گر، حساسیت و ایراد‌گیری در روابط می‌شود، ادامه داد: افراد نباید بیشتر بر روی نقص‌ها در خود و زندگی‌شان تمرکز کنند زیرا این عامل نشاط و سرور زندگی را از آن‌ها دور می‌کند. 
بافکر با بیان اینکه فرد از درون زندگی خود را می‌سازد ولی با این حال فقط از بیرون و از طریق اطرافیان می‌خواهد زندگی را پیش ببرد، یادآور شد: زمان یکی از با ارزشمند ترین دارایی انسان است، اگر  به آن به عنوان یک هدیه بنگریم قطعا  با  هدف تر زندگی خواهیم کرد و زندگی با نشاط همراه خواهد بود.   گفتنی است کارگاه‌های آموزشی بانوان بر اساس اولویت‌‌بندی‌های تدوین شده از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با هدف، حفظ و تحکیم بنیان خانواده، مهارت‌افزایی و توانمندسازی بانوان، افزایش مشارکت توان مدیریت زنان و آشنایی با قوانین و آیین‌نامه‌های حوزه خانواده توسط جهاددانشگاهی در شهرستان‌های استان در حال برگزاری است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.