معاون اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ما از فضای مجازی باید در راستای تبلیغ مسایل اعتقادی و آموزه‌های دینی بهره بگیریم تا برهنگی و عریان بودن برخی مسایل در این فضا اسباب انحراف جوانان ما را فراهم نکند.
حجت‌الاسلام بهنام لطفی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: امروزه فضای مجازی جزء لاینفک زندگی م به شمار می‌رود و به هیچ وجه نمی‌توان این اصل را از زندگی حذف کرد.
وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای پیشرفته و به عنوان اتاق شیشه‌ای مطرح است، خاطرنشان کرد: ما به جای حذف و یا انکار فضای مجازی باید از این ظرفیت در راستای تبلیغ دین، مسایل قرآنی و روشنگری‌ها بهره بگیریم تا با کنار گذاشتن تعصب نابجا ظرفیت عظیم مکتب اسلام را از عرفان گرفته تا فلسفه و منطق بیین و تشریح کنیم.
معاون اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: جوانان و نوجوانان ما که تشنه معارف اسلام و حقیقت قرآن هستند باید گمشده خود را در فضای مجازی به دور از هوی و هوس و لهو لعب پیدا کنند تا با بسترسازی‌هایی که انجام می‌شود به نتایج مطلوبی در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی دست پیدا کنیم.
لطفی بیان کرد: اگر مساجد ما به غیر از دهه اول محرم خالی از حضور جوانان است به دلیل عدم برقراری ارتباط سالم علما، روحانیون و بزرگان با نسل جوان و نوجوان است که ما این خلا را باید از طریق فضای مجازی پر کنیم تا چالش‌های دیگری در مسیر انحراف و انحطاط جوانان ما شکل نگیرد.
وی در ادامه به فعالیت‌های خوب اوقاف در حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: ما با همکاری آموزش و پرورش، ارشاد، کانون مساجد و سایر دستگاه‌ها سعی داریم تا نهضت بزرگ حفظ قرآن را تقویت کرده و آموزش‌ها و صدور مجوزها را به صورت متمرکز انجام شود.
معاون اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: ما با پرهیز از موازی‌کاری در حوزه آموزش و سایر فعالیت‌های قرآنی به راحتی می‌توانیم به شکل جامع و کامل و از طریق نام نویسی اینترنتی در خدمت علاقمندان به علوم قرآنی باشیم تا امتحانات و صدور گواهی‌ها در کمترین زمان و به شکل آسان انجام شود.
لطفی دستاوردهای حوزه قرآنی اوقاف را در این 40 سال کم‌نظیر توصیف کرد و گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری و در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن ما با بهره‌گیری از مربیان استانی تلاش می‌کنیم تا آموز‌ش‌ها و برنامه حفظ قرآن را در طول سال به همراه برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی انجام دهیم تا یک شرایط خوب رقابتی برای علاقمندان فراهم آید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.