به گزارش خبرنگار ایرنا ، اکبر بهنامجو شامگاه دوشنبه در جریان سفر به شهرستان بیله سوار افزود: 16 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین در منطقه جعفرآباد واقع شده و این شهرستان از محل واگذاری اراضی پایاب خداآفرین بیشترین رونق اقتصادی حاصل از کشاورزی را بهره مند خواهد شد.
وی اظهار داشت: با واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین بیش از یک میلیون تن به محصولات کشاورزی منطقه افزوده شده و باعث توانمندی و بالا رفتن ثروت اهالی می شود.
استاندار اردبیل با اشاره به موقعیت ممتاز شهرستان بیله سوار به دلیل قرار گرفتن در مرز بیان کرد: شهرستان بیله سوار به دلیل واقع شدن در مرز و همسایگی با جمهوری آذربایجان از موقعیت مهمی برخوردار بوده ومی تواند رشد وتوسعه بیش از پیش را داشته باشد.
بهنامجو ادامه داد : داشتن گمرک فعال در این منطقه و رشد 2 برابری صادرات در سالجاری از مزیت های اقتصادی منطقه به شمار می رود که نشان از رشد و تعالی اقتصادی دارد.
وی تشریح کرد: فاز دوم این گمرک نیز اماده بهره برداری است که با شروع فعالیت این منطقه از رونق اقتصادی و تجارت بالایی برخوردار می شود.
او با تاکید بر تدوین برنامه توسعه این شهرستان تا سال 1400 گفت: تلاش می کنیم هر 45 روز یک بار در منطقه حضور یافته و مسایل و مشکلات سرمایه گذاری را بررسی و رفع کنیم.
امروز با حضور استاندار اردبیل در شهرستان بیله سوار 51 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار 162 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
استاندار اردبیل همچنین با حضور در منزل خانواده شهید خان بابا جعفرخانی با آنان دیدار و ایثارگری های این شهید را پاس داشتند.
شهرستان بیله سوار در 167 کیلومتری شمال اردبیل واقع است.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.