معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در استان اردبیل 322 طرح در قالب 2 هزار و 12 پروژه مختلف در حال اجراست که اعتبار اجرای این پروژه‌ها 107 میلیارد تومان است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهروز ندایی در دیدار اعضای هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در کل کشور با آن روبرو هستیم حذف 3 هزار و 200 میلیارد تومان منابع اختصاصی برای شهرداری‌ها بود که با حذف این بودجه از ردیف منابع ملی بسیاری از شهرداری‌ها به ویژه شهرداری‌های کوچک ما با مشکل جدی روبرو هستند.
وی یکی دیگر از مشکلات به وجود آمده را پرداخت عوارض ارزش افزوده شرکت‌های بزرگ در مرکز کشور به جای محل اجرای پروژه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: نمونه این اقدام در پایاب سد خدافرین مشاهده می‌شود که پرداخت ارزش افزوده در مرکز کشور و سایر شهرها انجام می‌شود که هیچ عایدی برای استان اردبیل به همراه ندارد.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین به واگذاری پروژه‌ها و مشکلات سرراه این واگذاری‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی پروژه‌های نیمه تمام باید به بخش خصوصی واگذار شود اما برخی سختگیری‌ها و تشدید نظارت به ویژه از سوی دیوان محاسبات در این مسیر خواسته یا ناخواسته توقف ایجاد کرده است به طوری که با این موانع بخش خصوصی راغب به عهده‌داری این پروژه‌ها نیست.  
ندایی ضرورت هماهنگی ادارات راه و شهرسازی، شهرداری و میراث فرهنگی را در احیای بافت فرسوده و تاریخی یادآور شد و گفت: برای رفع موانع در این زمینه و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی بهتر است کمیسیونی شکل بگیرد تا با کمترین موانع بیشترین کارایی و عملکرد را در این حوزه شاهد باشیم.
وی افزود: در استان اردبیل هیچ پروژه تعطیل شده نداریم و راه آهن اردبیل نیز با افزایش چندین برابری اعتبارات با قوت و قدرت در حال احداث است و امیدواریم با توجه به مساعدت بانک ملی و تزریق اعتبارات دولتی خط ریلی اردبیل هر چه سریعتر جمع‌بندی شده و به سرانجام برسد.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: ما در حوزه بازآفرینی شهری پروژه‌های متعددی را در حال احداث داریم به طوری که علاوه بر شهر اردبیل و محلات حاشیه‌ای در پارس‌آباد، گرمی، مشگین‌شهر و خلخال در این حوزه پروژه‌هایی تعریف شده که با همکاری شهرداری در حال اجرا هستند.
4 برابر شدن اعتبار ساخت بزرگراه در اردبیل

ندایی در ادامه به رویکرد ساخت و توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در قیاس با اعتبارات سال گذشته اعتبارات اختصاص یافته به حوزه راه در سالجاری چهار برابر به ویژه در احداث بزرگراه‌ها افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: ما در سالجاری سعی کردیم تا با این افزایش اعتبار 25 کیلومتر به بزرگراه‌های استان اردبیل اضافه کنیم ولی همچنان با شرایط ایده‌آل در ساخت بزرگراه و محورهای چهارخطه فاصله داریم که توسعه بزرگراه‌ها به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای منجر خواهد شد.
ندایی از اختصاص ردیف اعتباری برای ساخت بزرگراه اردبیل – سرچم، اردبیل – مشگین‌شهر، رضی به امیرکندی و همچنین گرمی به اردبیل و پارس‌آباد به سمت اردبیل خبر داد و تصریح کرد: همه این پروژه‌ها با چهار برابر شدن اعتبارات در این حوزه در دستور و اولویت کاری راه و شهرسازی قرار گرفته تا با تلاشی مضاعف همه این طرح‌ها به سرانجام برسد.
وی ادامه داد: علاوه بر توجه جدی به بزرگراه‌ها و توسعه راه‌های اصلی در حوزه راه آهن نیز با همکاری بانک ملی منابع خوبی به این پروژه تزریق شده به طوری که تاکنون 180 میلیارد تومان از قسط اول این منابع به پروژه تزریق شده و 100 میلیارد تومان نیز از محل منابع دولتی به این پروژه اختصاص یافته است.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اقدامات حوزه شهرسازی را نیز در قالب اصلاح و بازنگری طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها یادآور شد و بیان کرد: ما طرح‌های جامع بسیاری از شهرها را نظیر سرعین، خلخال و پارس‌آباد تهیه و یا در دست اقدام داریم که با ابلاغ آنها توسعه شهرها براساس افق تعریف شده و در مدت 10 سال انجام می‌شود.  
ندائی در مورد آخرین وضعیت مسکن مهر نیز اظهار کرد: ما به غیر از پارس‌آباد و مشگین‌شهر در تعداد محدودی از مساکن مهر که با مشکلات و برخی تنگناها روبرو هستیم مابقی واحدهای مسکن مهر در استان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم در نیمه اول سال آینده به شکل کامل با رفع مشکلات معدودی که وجود دارد بتوانیم پرونده مسکن مهر را در این استان به شکل کامل ببندیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.