به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در مانور زلزله و اسکان اضطراری روستای خانقاه سادات از توابع بخش مرکزی این شهرستان افزود: ارزیابی ها در هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی حاکی از داشتن سطح آمادگی بالای مسئولان و تیم های عملیاتی امداد و نجات می باشد.
او از برگزاری چند مانور از جمله مانور اسکان اضطراری دانش آموزان مدارس ، آتش سوزی در بیمارستان ، ساعت صفر امداد و نجات جاده ای و ده ها برنامه آموزشی عملیاتی از 30 آذر تاکنون خبر داد.
او هدف از اجرای این برنامه ها و مانورها را سنجش میزان آمادگی مسئولان در رویارویی با حوادث احتمالی و افزایش سطح توان نیروهای عمل کننده در مواقع بحران های واقعی ذکر کرد.
وحید کنعانی ، فرماندار شهرستان کوثر نیز گفت: همکاری نیروهای عمل کننده در امداد و نجات این مانور در حد خوبی بود و این گونه برنامه ها آمادگی دستگاه های عضو ستاد مدیریت شهرستان های همسایه جنوب استان اردبیل را افزایش می دهد.
مانور زلزله و اسکان اضطراری خلخال با اجرای سناریوی وقوع زلزله 6.2 ریشتری فرض در روستای 80 خانواری خانقاه سادات در پنج کیلوکتری از مرکز این شهرستان برگزار شد.
در این مانور علاوه بر حضور تیم های مختلف امداد و نجات خلخال ، نیروهای امدادی و عملیاتی کوثر شهرستان همسایه معین این منطقه حضور داشته و برنامه هایی از جمله مهار آتش سوزی ، نجات مصدومان از زیر آوار ، انتقال مجروحان به بیمارستان صحرایی ، انتقال حادثه دیدگان به محلی امن ، اسکان احشام ، دفن فوت شدگان و ایجاد کمربند امنیتی و حفظ اموال مردم با حضور ماموران انتظامی ، سپاه و بسیج در محل وقوع حادثه در این روستا با موفقیت اجرا کردند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.