فرهاد عبدالعلی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین خسارت های ناشی از تندباد که سرعت آن در برخی مواقع به بیش از 130 کیلومتر در ساعت نیز رسید مربوط به شکستگی درختان ، تابلوها و علایم رانندگی است .
وی بیان کرد: اعلام میزان خسارت های وارده تند باد از سوی برخی فرمانداری ها دقیق نیست و برآورد دقیق خسارت ها بزودی بررسی و اطلاع رسانی می شود .
عبدالعلی پور درباره برنامه های آینده مدیریت بحران برای مقابله با حوادث طبیعی افزود: آموزش ، تامین تجهیزات و امکانات لازم ، برنامه عملیاتی و بیمه از جمله برنامه های اساسی است تا جلوی خطرات و خسارات احتمالی ناشی از حوادث طبیعی گرفته شود .
وی با اشاره به ضرورت آموزش همگانی نیروهای امدادی در استان اردبیل گفت: برگزاری رزمایش برای آموزش نیروهای امدادی ، توسعه تجهیزات در دستگاه های اجرایی ، تکمیل ساختمان آتش نشانی ،ساماندهی آب های سطحی ، تجهیز مراکز اورژانس ،اصلاح شبکه آب ،اصلاح مناطق پرخطر جاده ها و تجهیز راهدارخانه ها از جمله راهکاری هایی است که می تواند در مقابله با بحران و کاهش خسارت های احتمالی تاثیرگذار باشد.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خساراتی بر جای می گذارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.