به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: امید، تدبیر، اعتماد به سرمایه های داخلی و توجه به نظرات خبرگان و لزوم مشارکت آنها در مدیریت کشور از دیگر پیام های این ابلاغ مهم مقام معظم رهبری می باشد.
وی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه کشورمان بیان کرد: تحریمی که واشنگتن بر علیه ایران وضع کرده به یک امر کاملا حیثیتی برای این کشور تبدیل شده است ، مقام های آمریکایی فکر همه چیز را کرده بودند ولی غافل بودند که اگر این تحریم جواب ندهد به کلی در جهان بی آبرو و بی حیثیت می شوند.
او اظهار داشت: به همین جهت آمریکا خودش را به آب و آتش می زند تا در برابر انظار و افکار عمومی دنیا شکسته نشود، در این مسیر آمریکا مثل انسان غرق شده دست به هر اقدام سخیفی می زند.
آیت الله عاملی با اشاره به تحریم چند بانک و شرکت ایرانی از سوی آمریکا، گفت: بانک های ایران مراوده مالی با این کشور ندارند و هرچه در توان واشنگتن بوده پیشتر انجام داده و به این خاطر حتی تحریم آبان هم چیزی برای آمریکایی ها نخواهد داشت و درواقع تمام سنگ های خود را پرتاب کرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: خداوند در قرآن تصریح کرده که در برابر مکر و حیله کفار، ساکت نمی ماند و با مکر خود، مکر آنها را از بین می برد، خداوند عقل آنها را تعطیل کرد و درباره خاشقچی خیانتی مرتکب شدند که موجب اوج جایگاه بین المللی برای ایران شده و موقعیت آنها در انظار ملت ها و دولت ها ویران شد.
آیت الله عاملی افزود: پیروزی در تحریم همچنانکه برای آمریکا امر حیثیتی است برای ما هم امر حیاتی است از این رو هم دولت و هم ملت در این جنگ نابرابر وظیفه خطیری دارند.
خطیب جمعه اردبیل اظهارداشت: بعضی ها در داخل کشور در امتحان الهی مردود شده و به ملت خود خیانت کردند؛ کسانیکه مایحتاج مردم را به خانه ها بردند، بازرگانانی که احتکار کردند ، کسانیکه به خاطر نوسانات بازار معاملات رسمی را به هم زده و دبه کردند.
او همچنین ادامه داد: کسانی که بدون احتیاج در سامانه خرید خودرو ثبت نام کردند، کسانیکه به سکه احتیاج نداشتند اما ثبت نام کرده و بازار سیاه تولید کردند، کسانیکه بدون نیاز اقدام به جمع آوری ارز از بازار کردند و کسانی که ارز از کشور خارج و در ارمنستان، کانادا، گرجستان و ترکیه خانه و ملک خریدند، کسانی که بهانه پیدا کردند و کالاهای غیر متوقف بر ارز را گران کرده و حتی بعد از پایین آمدن قیمت ارز نیز به بهانه قدیم خرید بودن، قیمت ها را پایین نیاوردند و نیز کسانیکه تسهیلات گرفته اما به ملت خدمت نکردند. همه اینها مردودین در امتحان الهی و خائنان به وطن هستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همچنین از تمام کشاورزانی که در سال زراعی گذشته واجب زکات را ادا کرده تشکر کرد و گفت: آنها با پرداخت زکات موجب دفع بلا از جامعه و مانع از ورود مال حرام به چرخه اقتصادی کشور گشتند و نیاز قشر ضعیف، فقیر و مستمند را تامین و چهره دینی و عاطفی استان را به تماشا گذاشتند.
آیت الله عاملی اظهار داشت: زکات جمع آوری شده در استان بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان می باشد اما ظرفیت زکات بیش از 17 میلیارد تومان می باشد، البته بخش زیادی از زکات توسط خود کشاورزان به دست فقرا رسیده است.
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.