استاندار اردبیل گفت: در سفر اخیر به آذربایجان و رایزنی با مسئولان این کشور به این نتیجه رسیدیم تا خط ریلی آذربایجان به اردبیل را راه‌اندازی کنیم.
اکبر بهنامجو در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: ما در این سفر علاوه بر بحث و بررسی در توسعه خط ریلی تلاش کردیم تا روابط دو کشور را در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صادرات و جذب سرمایه‌گذاران توسعه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر با سفری که به ترکیه نیز داشتیم از نزدیک با برخی سرمایه‌گذاران و همچنین مسئولان استانبول نشست‌هایی را برگزار کردیم تا موانع پیش آمده در مسیر جذب سرمایه‌گذاران برطرف شود.
استاندار اردبیل به ملاقات خود با رئیس دانشگاه استانبول و رئیس گروه آبدرمانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تا یک ماه آینده قرار شده توافق دوجانبه‌ای در راستای توسعه پزشکی آبدرمانی منعقد کنیم تا پزشکان ما در دوره‌های دوساله پزشکی آبدرمانی در ترکیه حضور پیدا کرده سپس در اردبیل این رشته را راه‌اندازی کنیم.
بهنامجو بیان کرد: در این سفر همچنین از سرمایه‌گذاران ترک خواستیم تا با حضور در استان اردبیل از شهرهای گردشگری این استان بازدید کنند تا با شناخت کامل فضای سرمایه‌گذاری را به خوبی فراهم کنند
وی در مورد تعهد اشتغال و رقم تحقق یافته آن در نیمه اول امسال تصریح کرد: ستاد رصد اشتغال ما در حال جمع‌بندی آمار نهایی در تعامل با تامین اجتماعی و دستگاه‌های دیگر نظارتی است تا با راست‌آزمایی حقیقی آمار اشتغال نیمه اول امسال احصاء و اطلاع‌رسانی شود.
رئیس شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: ما معتقد به اشتغال چند ساعت در طول هفته نیستیم بلکه از نظر ما افرادی اشتغال پیدا می‌کنند که حداقل حقوق را دریافت و از بیمه و سایر مزایای شغل خود بهره‌مند شوند.
بهنامجو در مورد سفر پیش روی رئیس جمهور به استان اردبیل نیز گفت: هنوز زمان دقیق سفر مشخص نیست ولی رئیس جمهور اردبیل را مقصد اول دور جدید سفرهای خود قرار داده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این سفر به انجام برسد.
وی در مورد آخرین وضعیت احداث کارخانه کریستال در منطقه ویژه اقتصادی نمین اظهار کرد: با احداث این کارخانه تا تابستان سال آینده که در 40 هزار متر سوله احداث می‌شود اردبیل به قطب تولید و صادرات بلور، شیشه و کریستال تبدیل خواهد شد.
استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در بسته پیشنهادی صادرات استان یکی از کالاهای صادراتی استان کریستال و شیشه معرفی شده که در جمع 6 کالای اولویت‌دار صادراتی محسوب می‌شود و ما می‌توانیم از محل این صادرات ارز بیشتری را وارد کشور کنیم.
بهنامجو از حل مشکل انتقال ارز صادرکنندگان به استان و رایزنی با مسئولان کشوری برای حل موانع صادرکنندگان گفت: تمام تلاش ما بر این است تا صادرات کالاهای تولیدی استان که از محدودیت مصرف برخوردار نیستند به شایستگی انجام شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.