استاندار اردبیل گفت: تمهیدات لازم برای تامین نیازهای ضروری شهروندان اندیشیده شده و نسبت به دپوی‌کالاهای ضروری لازم در انبارهای سازمان‌های مربوطه اقدام شده است و مردم استان نگران تامین کالاهای اساسی نباشند.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: همه دستگاه های مسئول مکلف هستند به صورت تمام وقت و بدون وقفه وضعیت بازار به ویژه کالاهای اساسی و نیازهای ضروری مردم را رصد و تمهیدات لازم را جهت تامین و توزیع منصفانه کالاها فراهم آورند.

وی اظهارداشت: باید به مردم اطمینان داده شود که مشکل زیادی در خصوص تامین کالاهای اساسی وجود نخواهد داشت و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید افکار عمومی را با اطلاع رسانی مطمئن کنند که ذخیره سازی مواد غذایی مطلوب بوده و تامین مایحتاج مردم مشکلی بوجود نخواهد آمد .

به گفته بهنام جو در مراکز تولیدی و بنادر کشور کالا به اندازه نیازهای کشور وجود دارد و بخش زیادی از کمبودهای مقطعی در برخی اقلام مانند افزایش قیمت گوشت مرغ و روغن نباتی ناشی از ایجاد مشکلاتی در شبکه حمل و نقل جاده ای و کاهش تردد کامیون ها بوده است که با تدابیر اتخاذ شده برای حل مشکلات رانندگان و شرکت های حمل و نقل مانند اختصاص لاستیک به نرخ ارز دولتی؛ در روزهای آتی شاهد افزایش حجم ورود کالا به استان خواهیم بود.

سید حامد عاملی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هم در این جلسه گفت: نظارت بر بازار به منظور کنترل قیمت ها و مبارزه با گرانفروشی در استان تشدید می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط موجودبحث تنظیم بازار اهمیت بیشتری یافته و قرار است هر هفته جلسه تنظیم بازار با حضور مدیران مربوطه برگزار و راهکار های لازم برای کنترل قیمت ها بکارگرفته شود.

وی درباره تامین گوشت قرمز و مرغ در بازار بیان کرد: گوشت مورد نیاز مردم با قیمت مناسب در فروشگاه‌های زنجیره ای قابل عرضه است .

خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم درباره افزایش قیمت سیب زمینی گفت: سالانه حدود 750 هزارتن سیب زمینی در استان اردبیل تولید می‌شود و لزوم صادرات بخشی از این مقدار سیب زمینی به اتاق بازرگانی و فعالان صادراتی استان اردبیل اعلام شده است.

نیکشاد گفت: در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل به بازارهای خارجی، 2 میز صادرات برای کالاهای اساسی به ویژه سیب‌ زمینی در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ایجاد شده است .

جواد زنجانی فرماندار اردبیل هم در این جلسه گرانی و گرانفروشی را ناشی از نبود نظارت دانست و گفت: همه مدیران مربوطه باید نظارت کافی در بازار داشته و با گرانفروشی ها برخورد قانونی شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.