به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز شنبه در جلسه شورای بانک های خلخال افزود: بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات بانکی به کشاورزان و باغداران موظف هستند ضمن بخشودگی سود ، کارمزد و جرایم وام سررسید شده خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه ، اصل وام دریافتی را تمدید کنند.
او گفت: این ابلاغ شامل بخش کشاورزی و زیرمجموعه های این بخش از جمله کارخانه های بسته بندی ، تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و باغی است.
وی با دعوت از بخشداران و دهیاران برای اطلاع رسانی به خسارت دیدگان بخش کشاورزی ساکن روستاهای خلخال اظهار داشت: مسئولان بانک های عامل موظف به رعایت این تصویب نامه و ارائه لیست دریافت کنندگان تسهیلات کشاورزی به فرمانداری هستند.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز در این جلسه گفت: در اثر بارش برف و افت دمای هوا تا 10 درجه زیر صفر و حاکمیت هوای سرد در فروردین و اردیبهشت امسال 100 درصد محصولات باغی و سردرختی و بخش زیادی از محصولات زراعی این شهرستان از بین رفت و بیش از 2 هزار و 100 میلیارد ریال به کشاورزان و باغداران منطقه خسارت وارد شد.
بهبود علیزاده اظهار کرد: سرمازدگی محصولات سردرختی بهار امسال به حدی شدید است که احتمال بارور نشدن درختان گردو در سال آینده نیز دور از انتظار نیست.
وی همچنین با بیان اینکه بیش از 50 درصد باغ های گردوی استان اردبیل در این شهرستان واقع شده، گفت: سرمای بهار امسال 100 درصد محصول گردو را در سطح 2 هزار و 250 هکتار از بین برد.
او همچنین اظهار داشت: سرمای بهار امسال علاوه بر از بین بردن محصولات زراعی و باغی تاثیر منفی بر روند تولید عسل در این شهرستان گذاشته طوری که عسل تولیدی سال جاری در مقایسه با سال قبل 50 درصد کاهش نشان می دهد.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل دارای 49 هزار هکتار اراضی مستعد برای کشت انواع محصولات کشاورزی و باغی است که از این میزان هفت هزار و 400 هکتار را باغ های میوه مناطق نیمه گرمسیری و سردسیری تشکیل می دهند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.