رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در راستای عملیاتی شدن منشور حقوق شهروندی تلاش می‌کنیم تا با همراهی تشکل‌های مردم نهاد و برخی مجموعه‌های فرهنگی کتابخانه‌ای با محوریت حقوق شهروندی راه‌اندازی کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علیرضا پوستی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما نشستی را با مسئول دبیرخانه شورای حقوق شهروندی برگزار کردیم تا نسبت به تدوین و تالیف کتابچه با محوریت منشور حقوق شهروندی اقدام کرده و در آستانه سالگرد صدرو فرمان رئیس جمهور در اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی این کتابچه در بخش‌های مختلف توزیع شود.
وی خاطرنشان کرد: قرار شده اقدامات مشترکی را با دبیرخانه شورای حقوق شهروندی نجام دهیم که از جمله آن راه‌اندازی کتابخانه‌ای در همین راستاست تا اطلاعات و آگاهی مردم در این زمینه ارتقا یابد.
رئیس شورای شهر اردبیل با تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشی برای ما محسوب می‌شود که در آن تبلوری از شجاعت، ایثار و گذشت و رشادت دلیرمردان این مرز و بوم را می‌توان به عینه مشاهده کرد.
پوستی با محکوم کردن حادثه تروریستی در اهواز و شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان در این حادثه تلخ و تاسف‌بار تصریح کرد: ملت صلح‌طلب ایران همواره چنین اقدامات کور و بی‌ثمر را محکوم می‌کنند و آرزو داریم که همیشه سایه صلح و آرامش و امنیت در جهان برقرار شود.
وی بیان کرد: ما تصمیم گرفتیم تا در دوره پنجم شورای شهر و در سال دوم هر ماه گزارش اجمالی از فعالیت پارلمان محلی را به مردم به ویژه رسانه‌ها ارائه کنیم تا نسبت به انعکاس آن با تلاش رسانه‌ها اقدامی موثر انجام شود.
رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: در شهریور ماه شورای شهر اردبیل 20 جلسه را برگزار کرده که 17 جلسه آن به شکل کمیسیون‌های تخصصی و 3 جلسه رسمی علنی و غیرعلنی را شاهد بودیم.
پوستی گفت: در ماه گذشته 18 لایحه از سوی شهرداری به شورا ارائه شده و دو طرح نیز اعضای شورای شهر مطرح و مصوب کردند.
 
شهرداری به رغم مشکلات اقتصادی در تکمیل پروژه‌ها توانمند است
رئیس شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به فصل کاری محدود شهرداری اردبیل و تلاش این مجموعه برای به نتیجه رساندن طرح‌ها و پروژه‌های متعدد عمرانی و خدماتی افزود: در هر کوچه و خیابان به راحتی می‌توان آثاری از کارهای عمرانی و خدماتی شهرداری را مشاهده کرد که از ابتدای امسال اجرای این پروژه‌ها با سرعت و قوت آغاز شده و تا زمانی که شرایط جوی اجازه دهد این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.
پوستی اظهار کرد: با وجود اینکه شهرداری با مشکلات اقتصادی در تامین منابع مالی روبروست ولی سعی کرده تا به نیت خدمات‌رسانی گسترده و فراگیر به مردم، تکمیل پروژه‌های زیربنایی و خدماتی را در اولویت قرار دهد به طوری که عموم شهروندان در دیدارهایی که با مردم به شکل تلفنی و چهره به چهره داریم از این رویکرد رضایت دارند.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری سایر نهادها تلاش شهرداری بر این است تا در مسیر جلب رضایت و خرسندی مردم پروژه‌های در حال اجرا را به سرانجام برساند که ما نمونه‌ای از افتتاح این پروژه‌ها را در ماه گذشته در منطقه شورابیل نظیر آمفی‌تئاتر و پارک صخره‌ای شاهد بودیم.
رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: در شورابیل که به قطب گردشگری شمالغرب کشور تبدیل شده با توجه به فعالیت‌های خوبی که شهرداری در بخش‌های مختلف انجام داده شاهد استقبال گردشگران و مسافران بودیم تا بتوانند از فضای فراهم شده استفاده کنند
پوستی به مشاجره لفظی یکی از اعضای شورای شهر با خبرنگاران اشاره کرد و گفت: با سعه صدری که از هر دو طرف مشاهده کردیم این ماجرا ختم به خیر شد و امیدواریم بعد از این دیگر شاهد چنین سوءتفاهمات بین اعضای شورا و اصحاب پرتلاش رسانه نباشیم.
وی برگزاری جلسات مرتب شورای شهر در قالب کمیسیون‌ها و جلسه هفتگی و ماهانه را یادآور شد و تصریح کرد: ما در حال حاضر هر هفته دو جلسه کمیسیون را به شکل تخصصی برگزار می‌کنیم و سعی داریم هر هفته یا 10 روز یک جلسه رسمی نیز برگزار شود.
رئیس شورای شهر اردبیل در مورد ارائه کم طرح‌ها از سوی اعضای شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی شهرداری و الزام شهرداری به اجرای طرح‌های مصوب در بودجه امکان تامین منابع مالی طرح‌های جدید وجود ندارد و به همین دلیل چندان رغبتی را به ارائه طرح‌ها شاهد نیستیم ولی برخی از طرح‌های پیشنهادی اعضای شورای شهر قرار است در بودجه سال آینده مورد تائید و تصویب قرار گیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.