مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا پایان امسال آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی واحد در همایش پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: عملیات احداث این مرکز از سال 95 شروع شده و با حمایت مسئولان به ویژه استاندار اردبیل احداث این مجموعه با قوت و قدرت تمام در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال بخش سازه‌ای این مرکز به اتمام رسیده و اواخر امسال فاز اول آن را در اختیار مردم استان قرار دهیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به برگزاری همایش و نکوداشت پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این مراسم 650 نفر حاضر شدند تا در یک برنامه‌ای که به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اعم از رزمندگان، ایثارگران و جانبازان تجلیلی شایسته داشته باشیم.
واحد در مورد نهضت تاریخ شفاهی رزمندگان و تدوین پنج عنوان کتاب در این زمینه بیان کرد: ما در کتاب‌هایی که در دست تهیه و تدوین داریم سعی می‌کنیم تا نقش نیروهای مسلح را در عملیات‌های سرنوشت‌ساز به ویژه نقش رزمندگان این استان را در آزادسازی سوسنگرد تبیین کرده و زمینه آشنایی نسل جوان و نوجوان را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: در پنج عنوان کتاب چاپ شده در راستای صیانت از تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس با محوریت عملیات بیت‌المقدس و مرصاد سعی داریم تا نقش یگان‌ها به ویژه گردان قاسم را در عملیات‌هایی همچون والفجر 8 کربلای 4 و5 و بدر تبیین کنیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به همکاری 25 نویسنده در قالب نهضت تاریخ شفاهی و جمع‌آوری آثار گرانسنگ رزمندگان اشاره کرد و افزود: ما در این آثار سعی داریم تا نقش نیروهای سپاهی، بسیجی، ارتشی و نیروی انتظامی را تبیین کرده و اطلاع‌رسانی کنیم.
واحد در مورد تدوین دایره‌المعارف دفاع مقدس اردبیل نیز تصریح کرد: 20 نفر روی این پروژه کار می‌کنند و تاکنون بیش از 35 تا 40 جلسه برای تدوین این دایره‌المعارف با نویسندگان و پدیدآورندگان با محوریت مدخل‌های مختلف برگزار کردیم.
وی اضافه کرد: تاکنون 280 مدخل برای تدوین این دایره‌المعارف انتخاب شده و با توجه به اینکه این پروژه علمی و تحقیقاتی یک کار گسترده و عظیم است امیدواریم در یک سال آینده تکمیل و رونمایی شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل همچنین به برنامه‌های هفه دفاع مقدس و تقارن این ایام با ماه محرم اشاره کرد و گفت: بیش از 350 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در دستگاه‌ها، نهادها و مجموعه‌های دولتی و غیردولتی برگزار خواهد شد و نمایشگاه رزمی فرهنگی نیز با محوریت عملیات مرصاد برپا خواهد شد.
در این همایش در کنار پخش نماهنگ، خاطره‌گوئی و مداحی تعدادی از رزمندگان اردبیلی خاطرات خود را از هشت سال دفاع مقدس در رویارویی با رژیم بعث عراق بیان کرده و در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از 7 پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس که بیشترین زمان حضور در جبهه‌ها را در قالب یگان‌هایی مختلف داشتند تجلیل شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.