پایگاه خبری جماران، "ایران" ؛ مهد علم است بگونه ای که سابقه علم و فلسفه او جهانگیر است و "اسلام" ؛ دینِ ترویج و آزادی اندیشه است. 

مقابله با علم و استاد ؛ نه منطبق با فرهنگ ایرانی است و نه مورد تایید دین ! بله با فرهنگ جاهلیت -آن هم نه جاهلیت مدرن بلکه با جاهلیت وسطایی- سازگار است!

به بیان امیرالمومنین (ع) در خطبه دوم نهج البلاغه؛ جامعه جاهلی؛ "جامعه ای که بر دهان عالمان افسار می زنند ؛ - عَالِمُهَا مُلْجَمٌ" !

و وقتی عالمان و فرهیختگان و اساتید هدف اسکات و اخراج و نهایتاً هدف حذف قرار میگیرند، خروجی آن قابل پیش بینی است، و آن نیست مگر همان که آن حضرت فرمود : "بی خردان و توهم پیشگان چهره های نامور آن جامعه میشوند؛ - وَجَاهِلُهَا مُکْرَمٌ"

متحجران؛ برای عبرت این گزارش تاریخ را بخوانند ؛ معاویه درس تفسیر جناب "ابن عباس" را تعطیل کرد و بجای او درس تفسیر "سمرة بن جندب" را -که اهل سنت به کذب او معترف هستند- جایگزین نمود!

امروز در میان صدها تفسیرِ قرآن ، یک تفسیر که نام "سمره" را به عنوان استادِ تفسیر برده باشد نمیبینید، چرا که او یک "استادِساختگی" توسط نهادقدرت بود. در مقابل ؛ تفسیری نیست که نام "ابن عباس" را به عنوان مُفسّر متقدم قرآن نشناسد‌.

در نتیجه ؛نه تفکر حذف شدنی است و نه استاد قابل حذف است.

"ما أَنْهاکُمْ عَنْهُ إِنْ أُریدُ إِلاَّ الْإِصْلاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَ مَا تَوْفِیقِی إِلاَّ بِاللهِ ؛ - اگر شما را نهى مى‌کنم براى آن نیست که خود سودى ببرم. تا آنجا که بتوانم قصدى جز به صلاح‌آوردنتان ندارم" (سوره هود/۸۸)

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.