دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم،سیره رفتاری امام راحل را مثال زدنی دانست و گفت: ایشان از مبالغه و رفتارهایی از این دست عصبانی و ناراحت می شدند.

آیت الله سید حسین موسوی تبریزی عصر پنجشنبه در همایش ˈاگر امام بود ˈ که به همت شاخه دانشجویی حزب اسلامی کار در کانون توحید برگزار شد، اظهار کرد: این شور و شکوه جوانان که این همه ناراحتی را کشیده اند و دارای احساسات پاکی هستند، قابل تقدیر می باشد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: افتخاری برای ما محسوب می‌شود که با چنین جامعه‌ای از لحاظ آگاهی مواجه هسیم و این رویکرد جوانان به خصوص در انتخابات قابل تقدیر و ستایش است.
دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به رویکرد امام خمینی اشاره کرد و گفت: ایشان قبل از آنکه شخصیت سیاسی باشد و رهبر لقب گیرد یک مسلمان وارسته بود و از در معرض بودن و مور توجه بودن دوری می‌گزیدند.
آیت‌الله موسوی تبریزی یادآور شد: امام خمینی(س) به هیچ عنوان تمایل نداشتند که خود را مطرح نمایند و از برخی رفتارهای مبالغه آمیزان نیز عصبانی و ناراحت می شدند.
این استاد حوزه تاکید کرد: امام خمینی(س) فقط عدالت و اسلام را دنبال می کردند و پیروی محض از حضرت علی‌(ع) و اهل بیت مدنظر ایشان بود.
موسوی تبریزی به رفتار با عطوفت امام در سال های انقلاب اشاره کرد و گفت: حتی این که گفته می شد، برای ترور حسن علی منصور از امام اجازه گرفته شد تهمت ناروا و کذب محض است بلکه شخص دیگری برای این کار اجازه داد و امام از رفتارهایی که با سلاح انجام می گرفت همه را پرهیز می کرد.
وی یادآور شد: امام مجلس را همیشه راس امور می دانستند در قضیه سفارت آمریکا و یا موضوعات دیگر همه را به مجلس واگذار کرد.
دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره رفتار امام نسبت به انتخابات مجلس گفت: در 3 حوزه حضور ایشان امام تاکید داشتند تمام گروه ها در انتخابات شرکت کنند و شاهدیم آزادترین انتخابات در دوره اول بود.
وی درادامه پرسش‌هایی را مطرح کرد و گفت:آیا راه امام را می‌رویم؟ از موقع رحلت، راه امام را رفته‌ایم؟ در انتخابات راه غلط تفسیر نادرست از قانون اساسی به عنوان احراز صلاحیت انجام می‌گیرد‌، آیا واقعا صحیح انجام می‌گیرد؟
این استاد حوزه در واکنش به سخنان آیت الله جنتی مبنی بر اینکه ˈما فرقی بین جناح‌ها نمی‌گذاریمˈ، گفت: شما از مجلس سوم بیش از 40 نفر را به عنوان عدم التزام به اسلام و قانون اساسی رد کرده‌اید و این در صورتی است که اینها از بهترین ها بوده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.