مریم بهروزی در گفت وگویی با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران پیرامون موضوع پیامدهای دروغ در جامعه گفت: مردم به مسئولان خود اعتماد دارند و به آنها رای دادند؛ همه از طریق رای مردم به جایگاهی دست پیدا می کنند .مجلس و رئیس جمهور مستقیم از مردم رای می گیرند ،دولت از نمایندگان مردم رای می گیرد همه کسانی که سر کاری می آیند با رای مردم می آیند . مردم نیز به رای خود امید دارند و اگر ببینند که مسئولین دروغ می گویند یا به وعدهای خود عمل نمی کنند از آنها سلب اعتماد می شود و بالاخره وجهه نظام را خدشه دار می کند.

دبیرکل جامعه‌ی زینب‌(س) گفت:امام صادق (ع) از قول پیغمبر اکرم (ص)فرمودند که همه بدی ها و همه شرها در یک خانه ای جمع شده و کلید آن دروغ است. یعنی دروغ بدترین ، زشت ترین و بد اثر ترین گناهان است .لذا وقتی شخصی به پیغمبر اکرم(ص) گفت که من گناه بسیار کردم شما بفرمایید من چه کاری بکنم پیغمبر اکرم (ص)فرمودند دروغ نگو،لذا فرد اگر بخواهد در هر گناهی راستش را بگوید و به گناه اعتراف کند و از او بپرسند گناه کردی ؟و او راست بگوید هم آبرویش می رود و هم باید جبران بکند اگر بخواهد دروغ بگوید که پیغمبر فرمود دروغ نگو، بنابراین همه گناهان با این یک توصیه پیغمبر جلوگیری شد .پس از اینجا متوجه می شویم که بزرگترین و زشت ترین گناه دروغ است و مومن دروغ نمی گوید.

مریم بهروزی با اشاره به حدیثی از پیغمبر اکرم گفت: ی پیغمبر اکرم (ص) فرمودند اگر کسی این سه گناه را بکند هرچند نماز و روضه و حج هم برود مسلمان نیست ،این سه عمل به این ترتیب است اول اینکه دروغ بگوید ودوم آنکه وقتی امانتی به آن سپرده شود امانت را ادا نکند و سوم زمانی است که وعده می دهد و به وعده خود عمل نمی کند.وقتی کسی این سه کار را مرتکب بشود نه تنها مومن نیست بلکه مسلمان هم نیست.

دبیرکل جامعه‌ی زینب‌(س) در با اشاره به نتایج دروغ در بین نخبگان و مسئولین جامعه اظهار داشت:متاسفانه دروغ در جامعه ما وجود دارد وقتی مردم دروغ بشنوند اعتمادشان از بین می رود ،دروغ گویان قبح گناه را از بین می برند .وقتی مردم متوجه می شوند که مسئولی مرتکب چنین عمل ناپسندی شده است از خود می پرسند ما باید چگونه باشیم؟بنابراین اثر بسیار بدی در اعتماد مردم دارد .
مریم بهروزی ادامه داد:مقام معظم رهبری اخیراً فرمایشاتی داشتند مبنی بر اینکه به وعده هایی که به مردم می دهید عمل کنید و بگویید که به وعده ها چقدر عمل شده است.
مریم بهروزی با اشاره به نقش رسانه ها در این معضل اجتماعی اظهار داشت: وظیفه رسانه امانت داری ، راست گویی و طرح مسائل و مشکلات جامعه است . رسانه ها باید به عنوان امانت دار مردم صادقانه اخبار و اطلاعات را دراختیار مردم بگذارند.

وی در پایان در گفت:فقط ایمان و تقوا می تواند در مقابل این معضل اجتماعی ایستادگی کند نباید تصور شود که با گفتن بعضی از مطالب امروز را می گذرانیم .چرا که سرانجام یک روز حقیقت روشن می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.