مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت : ادعای انجام شده مبنی بر عدم جذب اعتبارات اِلِمان مقبره شمس توسط اداره کل میراث فرهنگی کذب محض است .
جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد : ساخت ِالِمان مقبره شمس با توجه به جایگاه و شخصیت منحصر بفرد شمس تبریزی کار ساده ای نیست و باید المانی متناسب با شان منزلت این عارف نامی ساخته شود .
وی تصریح کرد : از سال های قبل پروفسور اردلان بعنوان معمار برجسته کشور برای طراحی المان شمس تبریزی انتخاب شده است که سازمان میراث فرهنگی هم به این انتخاب احترام می گذارد .
جباری ادامه داد : فرمانداری و تولیت شمس سال های قبل پیگیر ساخت المان بودند که به هیچ جایی نرسیدند و در نهایت به دستور ریاست سابق سازمان میراث فرهنگی کشور از اواخر سال ۹۵ این سازمان عهده دار ساخت المان شمس شد .
وی  اظهار کرد : نمی شد که این طرح فاخر را رها کرده و طرح دیگری را جایگزین کنیم بنابراین اداره کل میراث فرهنگی از اعتبارات سال ۹۶ طرح اولیه را تبدیل به نقشه های اجرایی کرد .
جباری افرود : یکی از شرط های اصلی مشاور انتخاب شده برای طرح اولیه این بود که نقشه های اجرایی به تایید پروفسور اردلان برسد که در حال حاضر طالبیان معاونت میراث فرهنگی کشور عهده دار انجام‌این بخش شده است تا بعد از تایید نقشه ها ساخت المان شمس توسط پیمانکاران ذی صلاح عملیاتی شود .
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت : قاطعانه اعلام می کنم اداره کل میراث فرهنگی برای شروع عملیات اجرایی المان شمس هیچ نوع محدودیتی ندارد فعلا منتظر تایید نقشه عملیاتی توسط طراح اصلی است .
جباری در خصوص برخی مطالب منتشر شده در رسانه ها و فضای مجازی در خصوص عدم جذب اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی المان مقبره شمس توسط سازمان میراث فرهنگی استان اظهار کرد : ادعای انجام‌ شده در خصوص عدم جذب اعتبارات المان مقبره شمس توسط اداره کل میراث فرهنگی استان کذب محض است .
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی افزود : در خواست می کنم این افراد بدون علم و آگاهی اظهار نظر نکنند تا حاشیه سازی نشود .
وی در خصوص اعتبارات مقبره شمس تصریح کرد : برای سال ۹۶ مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار صرفا مصوب شده بود که ۱۰ میلیارد ریال آن به شکل اسناد اوراق خزانه با رسید سال ۹۸ تخصیص یافت که در مقایسه  با کل اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی مبلغ ناجیزی بود .
جباری با اشاره به قول مساعد استاندار و سفر اخیر معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان تصریح کرد : پروژه مقبره شمس جزو پروژه های محرک حوزه فرهنگی و گردشگری قرار گرفته است که اعتبارلازم  در سال جاری از محل منابع استانی و ملی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار خواهد گرفت  تا کار احداث المان مقبره شمس توسط این اداره کل شروع شود .
 مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در خصوص پلاک باقیمانده در محوطه بارگاه شمس تصریح کرد : به همت استاندار و پیگیری اداره کل میراث فرهنگی استان مبلغ این پلاک به حساب دادگستری برای پرداخت به  مالک پلاک واریز شده است که شهرداری خوی مکلف است نسبت به آزاد سازی این پلاک اقدام نموده و آنرا در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.