به گزارش ایرنا، غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در دیدار رییس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: با تسهیل انجام امور اداری در حوزه های قرنطینه و صدور مجوزها و همچنین تفویض اختیارات به شهرستان، می توان زمینه رسیدن به این هدف را فراهم کرد.
رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار تبادلات تجاری در پایانه های مرزی و مناطق آزاد را از شاخص های اصلی توسعه این مناطق برشمرد و افزود: ماکو دروازه ارتباطی ایران با اروپاست و می توان با استفاده از ظرفیت این منطقه توسعه صنعت دام در حوزه تولید و صادرات را موجب شد.
علیرضا رفیعی پور بیان کرد: معافیت مالیاتی 20 ساله مناطق آزاد و فرصت های سرمایه گذاری این منطقه در حوزه نهاده های دامی، خوراک دام و طیور، فراورده های خام دامی و سایر فراورده های بیولوژیک شامل دارو و واکسن فراهم است و همین امر می تواند سرمایه گذار را به این مناطق جذب کند.
به گزارش ایرنا، در این دیدار مقرر شد همکاری های دو جانبه بین سازمان دامپزشکی کشور و سازمان منطقه آزاد ماکو انجام و برنامه دیدار با همتای سازمان دامپزشکی کشور ترکیه در منطقه آزاد ماکو در آینده نزدیک پیش بینی شود.
منطقه آزاد ماکو با پنج هزار کیلومتر وسعت نیز که در شمال آذربایجان غربی و در مرز ایران با ترکیه و نخجوان قرار دارد، دارای 2 مرز رسمی شامل بازرگان و پلدشت است.
بازرگان مهمترین مرز زمینی کشور است که سالانه صدها هزار تن کالا از طریق این مرز مبادله می شود.
2093/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.