به گزارش ایرنا خسرو قمری روز یکشنبه در مجمع انتخاباتی هیات دوچرخه سواری آذربایجان غربی افزود: چینش اعضای مجمع هیات های استانی باید بر قوانین فدراسیون منطبق باشد تا انتخابات در محیطی سالم و به دور از حاشیه برگزار شود.
وی بیان کرد: افراد معترض به نحوه برگزاری مجامع انتخاباتی قبل از آغاز مجمع حق دارند تا اعتراض های خود را در خصوص نحوه برگزاری و انتخاب نمایندگان ورزشکاران، مربیان و داوران به صورت علنی و شفاهی اعلام کرده و از رییس و نایب رییس مجمع پاسخ قانع کننده دریافت کنند.
قمری گفت: پس از برگزاری مجمع و انتخاب رییس هیات هرگونه اعتراضی در زمان ممکن وارد نیست ولی پس از بررسی می توانیم در زمان دیگری مجمع فوق العاده برگزار کرده و در صورت احراز قانونی نبودن مجمع، آن را باطل کنیم.
وی ادامه داد: ملاک انتخاب نمایندگان ورزشکاران بر اساس دعوت یا عضویت در اردوهای تیم ملی و انتخاب نمایندگان مربیان و داوران نیز بر اساس درجه بندی کارت و حضور در مسابقات کشوری و لیگ می باشد و اگر مجمعی بر خلاف این قانون عمل کند با آن برخورد می کنیم.
قمری گفت: ارج نهادن به رای افراد موافق و مخالف مجامع انتخاباتی هیات ها یکی از ارکان اخلاق مداری در ورزش است و باید رعایت شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به بخش همگانی دوچرخ سواری در کنار بخش قهرمانی را مهم دانست و گفت: همکاری با آموزش و پرورش و دانشگاه ها و اجرای طرح استعدادیابی و انجام برنامه های مناسبتی در ایام مختلف از سیاست های مهم فدراسیون است.
قمری افزود: فدراسیون در برگزاری دوره های آموزشی مربیگری و داوری هیچ محدودیتی ندارد و هر استانی می تواند با حدنصاب 15 نفر و با اخذ مجوز از فدراسیون دوره ها را برگزار کند.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این مجمع گفت: شایسته سالاری و انتخاب روسای اصلح در دستور کار این اداره کل است و سعی داریم از افراد کارآزموده در راس هیات ها بهره ببریم.
عبدالله چمن گلی ابراز امیدواری کرد که اعضای هیات ها نیز در زمان رای گیری با در نظر گرفتن کارآیی و شایستگی افراد، نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند تا شاهد پیشرفت روزافرون ورزش استان در سطوح ملی باشیم.
رییس هیات دوچرخه سواری ارومیه نیز در اعتراض به نحوه برگزاری مجمع انتخاباتی هیات دوچرخ سواری آذربایجان غربی، گفت: اعضای مجمع به صورت گزینشی و بدون در نظر گرفتن شایستگی هایشان انتخاب شده و به عنوان عضو در این جلسه حضور یافته اند و انتظار داریم این تخلف از سوی رییس مجمع بررسی و اعلام نظر شود.
مصطفی میلانی افزود: برخی از اعضای این هیات سفارشی هستند و مسوولیت های اعلام شده آنان در کسوت مربی یا داور در لیست مجمع، هیچگونه سنخیتی با واقعیت ندارد و به نوعی عدالت در این مجمع رعایت نشده است.
وی افزود: این گونه بی عدالتی ها به ضرر ورزش استان است و نباید در مجامع به کار گرفته شود.
به گزارش ایرنا مجمع انتخاباتی هیات دوچرخه سواری با حضور سه نامزد و با انجام رای گیری در دور اول به نتیجه نرسید و کار به دور دوم کشیده شد.
در دور دوم این انتخابات سید محمدرضا اسدی با کسب 9 رای به مدت چهار سال در سمت خود ابقا شد و رضا تقی زاده با کسب هشت رای ریاست این هیات را از دست داد.
7156 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.