به گزارش ایرنا ردپای شیطان بزرگ و مزدورانش در جنایت تلخ و هولناک بمباران شیمیایی این مردم بی دفاع (در هفتم تیرماه 1366) چنان نقش بسته است که هرگز از حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران پاک نخواهد شد.
کودکان و زنان بی دفاع سردشت که در ساعت 16:30 این روز دهشتناک نقطه های سیاهی را در آسمان این شهر دیده بودند، هرگز تصور نمی کردند که سیاهی قلب های سران آمریکا و مزدورانش به زخم های کهنه ای بر سینه هایشان تبدیل شود.
آری هفت بمب شیمیایی در این روز شهر و سه روستای سردشت را نشانه رفت تا جنایتی تلخ در تاریخ رقم بخورد؛ جنایتی که از ظالمانه ترین خیانت های بشری بوده و زخم کهنه ای بر قلب های مظلومان ایجاد کرده است.
لیلا معروف زاده، یکی از قربانیان بمباران شیمیایی سردشت بی توجهی مجامع بین المللی به این جنایت را یادآوری می کند؛ به گفته وی با پیگیری های مسوولان اکیپی متشکل از دادستان هلند و پلیس آن کشور در سال 1384 برای بررسی این موضوع وارد سردشت شدند.
وی افزود: آنان از من پرسیدند که می توانم به عنوان شاهد در دادگاه لاهه حاضر شوم و من بلافاصله اعلام آمادگی کردم؛ پس از آن به همراه 'قادر مولان پور' که اعضای خانواده اش را در بمباران شیمیایی از دست داده بود، برای محاکمه تاجری هلندی به نام ' فرانس فان رایت ' انتخاب شدیم.
وی ادامه داد: گویا این تاجر با همکاری یک تاجر ژاپنی اقدام به تهیه مواد (تی.دی.جی) گاز خردل از کشورهای اصلی کرده و به عراق ارسال کرده بود.
وی افزود: این دادگاه در یازدهم و دوازدهم آذرماه 1384تشکیل شد در این دادگاه ما به عنوان اولین شاهدان بمباران شیمیایی سردشت حاضر شدیم و به سوالات پاسخ دادیم. آنان از من پرسیدند که آیا سردشت بمباران شیمیایی شد؟ این شهر نظامی بود؟ کودکان و زنان براستی کشته شدند؟ منافقان و احزاب کومله و دمکرات در این شهر حضور نداشتند؟ بنده در جواب آنان با صراحت گفتم کسانی که به شهادت رسیدند، مردم عادی بودند که حتی توان دفاع از خودشان را نداشتند.
وی اضافه کرد: وکلای متهمان توان دفاع نداشتند و این تاجر هلندی به 15 سال حبس محکوم شد اما اعتراض های مجدد ما باعث شد تا در سال 1386 و در مرحله دوم دادگاه میزان حبس او به 17 سال افزایش یابد.
وی ادامه داد: مجامع بین المللی این جنایت بزرگ بشری را تنها با محکوم کردن یک تاجر جمع و جور کردند اما نام جنایتکاران بزرگ جهان و خونخواران در دفتر تاریخ ثبت شده است.
امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز معتقد است که این بمباران شیمیایی سند رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر است و هیچگاه از حافظه تاریخ پاک نمی شود.
ملا عبدالقادر بیضاوی این بمباران را نه یک حادثه بلکه جنایت بزرگی علیه بشریت خواند و ادامه داد: 31 سال از روزی که گاز خردل بر سینه های مردم بی دفاع این شهرستان نشست، گذشته اما همچنان تبعات تلخ این جنایت بر جسم و روح مردم سردشت جا خوش کرده است.
وی افزود: مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر سال هاست که سکوت اختیار کرده اند و هرگز برای درمان کودکان و زنانی که قربانی این جنایت شده اند، قدمی برنداشته اند.
وی به ضرورت بازگویی و تبیین ابعاد مختلف این جنایت وحشتناک توسط رسانه ها تاکید کرد و افزود: رسانه ها باید با تبیین و شفاف سازی و بیان واقعیت های پنهان این جنایت، ذهن مردم جهان را با این جنایت بزرگ آشنا کنند و پرده از چهره پلید غرب بردارند.
وی اضافه کرد: دنیا باید بداند که مدعیان دروغین حقوق بشر همان ها که ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده و بیانیه های مختلف علیه ایران صادر می کنند، در جنگ هشت ساله وحشیانه ترین جنایت ها را علیه ایران انجام دادند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه افزود: سردشت گواه روشنی بر دروغ گویی و اسلام ستیزی استکبار جهانی است و مظلومیت این شهر هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهند شد.
امام جمعه پیرانشهر نیز استکبار جهانی و نوکرانش را بزرگترین جنایتکاران تاریخ عنوان کرد و تنها راه مقابله با آنان را ایستادگی و مقاومت دانست.
ماموستا مصطفی محمودی افزود: ملت های جهان باید وجدان داشته باشند و هرگز این واقعه تلخ تاریخی را فراموش نکنند زیرا این حادثه دهشتناک نقض آشکار حقوق بین الملل و سند رسوایی حامیان غربی صدام در جنگ هشت ساله به شمار می رود.
وی اضافه کرد: وقتی رژیم بعثی و اربابان او در برابر مبارزه بی امان رزمندگان اسلام ناتوان ماندند، برای نابودی اسلام و به زانو درآوردن انقلاب دست به فجیع ترین جنایت بشری یعنی بمباران شیمایی سردشت زدند.
وی با انتقاد از بی اعتنایی مجامع بین المللی نسبت به این جنایت بشری، گفت: با وجود اینکه بارها به مجامع بین المللی شکایت شده ولی تاکنون پاسخی از آنان به گوش ملت آزاده نرسیده است.
امام جمعه پیرانشهر افزود: همین بی تفاوتی سازمان ملل و مجامع بین المللی باعث شد تا شبیه این جنایت را در حلبچه عراق انجام دهند و آنان را قربانی بمب های شیمیایی و گاز خردل کنند.
امام جمعه موقت سردشت نیز سردشت را به معنی واقعی کلمه جانباز خواند و گفت: بمباران شیمیایی سردشت نماد بارز حقوق بشر آمریکایی است.
ماموستا محمد واوی با اشاره به تقارن سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی با بمباران شیمیایی سردشت گفت: تقارن این 2 باعث شد تا مسوولان کمتر به سالروز بمباران شیمیایی سردشت توجه کنند و مراسم گرامیداشت این روز آنچنان که شایسته است برگزار نشود.
به گزارش ایرنا تعداد کثیری از مصدومان شیمیایی این شهر هنوز هم با دردهای این فاجعه دست و پنجه نرم می کنند و برخی از مصدومان نیز همچنان در انتظار اعلام کمیسیون های پزشکی و تشخیص درجه جانبازی هستند.
در این حمله ناجوانمردانه 119 نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.
طی سال های اخیر اسنادی از جنایت جنگی مشترک صدام حسین و سازمان مجاهدین خلق علیه مردم سردشت منتشر شده که نشان می دهد آمریکا با حملات شیمیایی صدام حسین علیه ایران همراه و همگام بوده است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.