فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از ۲۲تن انواع مواد مخدر طی یکسال گذشته در استان خبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سردار ناصر اصلانی امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات فرمانده انتظامی برگزارشد افزود: در آذربایجان غربی از سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر سال ۹۶ تا به امروز  ۲۲تن و ۹۱۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده  که در این راستا ۴هزار و ۴۵۸ نفر دستگیر و ۹۶ باند متلاشی شدند.
وی  در حوزه برخورد با معتادین متجاهر دستگیرشده در استان اظهار کرد: از سال گذشته تا به امروز ۱۹هزار و ۳۲۵ معتاد متجاهر شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ان رشد۱۴۱درصدی در جمع اوری معتادین راشاهدیم.
سردار اصلانی ادامه داد: رشد ۲۲درصدی کشف قرص های روانگردان، رشد ۱۸درصدی پاکسازی نقاط آلوده، رشد ۶درصدی دستگیری توزیع کنندگان و قاچاقچیان کلان مواد مخدر و رشد ۹درصدی انهدام باند مواد مخدر را در استان شاهدیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: ۴۴مرکز دولتی و ۱۰۱مرکز بخش خصوصی در درمان و پیشگیری مواد مخدر در استان فعالیت می کنند که طی یکسال گذشته ۲۳هزار معتاد از خدمات این مراکز بهره مند شدند.
سردار اصلانی بااشاره به برنامه های سالروز جهانی مبارزه باموادمخدر طی سالجاری افزود: برگزاری همایش تجلیل و حمایت از معتادین ترک کرده،برپایی نمایشگاه  و دوره ها و کارگاههای آموزشی، دیدار با خانواده شهدای موادمخدر،برگزاری مسابقات ورزشی و کوهپیمایی،امحا ۵تن مواد مخدر غیر دارویی ۶استان کشور به میزبانی اذربایجان غربی و افتتاح مرکز تخصصی پیشگیری از اعتیاد در ارومیه از جمله برنامه های این ستاد است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه مواد مخدر دربین ۵ آسیب اجتماعی یک تهدید جدی تلقی می شود تصریح کرد: باتوجه به حجم تهدیدها و اسیب های حوزه مواد مخدر هرچه تلاش شود،باز کم است، و چنانچه اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر را بدرستی در جامعه پیاده نکنیم، در حوزه جوانان و خانواده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد،لذا مبارزه با این معضل اجتماعی عزم جدی نظام است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.