نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ارومیه پتانسیل های بسیاری در جذب گردشگر دارد.

نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه ارومیه نزدیک ترین شهر به دروازه اروپا است تصریح کرد: ارومیه پتانسیل های بسیاری در جذب گردشگر و سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد که باید به آنها توجه ویژه شود.

قاضی پور در خصوص معرفی ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری بین المللی در سال تصریح کرد: شناخته شدن ارومیه به عنوان شهر بین المللی و پایتخت گردشگری ایران در سال 2020، باعث شناخته شدن ارومیه در سطح بین المللی می شود و موجب جذب و ورود گردشگر و رونق اقتصادی شهر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: داشتن فضای سرسبز و معتدل، وجود دریاچه ارومیه، ارتفاعات و آب های جاری، مرز 50 کیلومتری با ترکیه و 60 کیلومتری با شمال عراق ، ارزانی به خصوص در پوشاک و میوه و آثار تاریخی غنی از جمله پتانسیل های ارومیه بوده که باعث شده این شهر در سال 2020 به عنوان شهر بین اللملی و پایتخت گردشگری معرفی شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود فرهنگ غنی اسلامی و هم زیستی اقوام مذاهب مختلف در ارومیه یکی از مزیت های مهم در جذب گردشگر است.

قاضی پور با تاکید بر اینکه کمبود های در شهر وجود دارد و تا سال 2020 باید این کمبود ها را رفع کنیم افزود: باید مسئولین ارومیه زیر ساخت های ارتباطی،  فضاهای تفریحی و فرهنگی را توسعه داده و در زمینه تبلیغات برای معرفی ارومیه سرمایه گذاری کنند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.