رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه از برگزاری هشتمین جشنواره گلها در دهکده ساحلی چی چست در نهم اردیبهشت ماه به مدت 6 روز خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی شایگان با اعلام خبر برگزاری هشتمین جشنواره گلها در دهکده ساحلی چیست، بیان کرد:  این جشنواره از 9 لغایت 14 اردیبهشت ماه  با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی،  توسعه صنعت گردشگری، ارج نهادن و تبیین اهمیت گل در  فضاهای شهری  و ترویج فرهنگ نگهداری از گلها میزبان شهروندان و گردشگران خواهد بود.
دبیر هیئت مدیره مجموعه  گردشگری  چی چست با بیان اینکه سال گذشته نیز چی چست ارومیه میزبان  جشنواره گلها بود،  عنوان کرد: امسال نیز فضای چی چست با کاشت 250 هزار بوته گل از 60 گونه گیاهی عطر آگین و بهاری خواهد شد .
وی تاکید کرد: تمامی گل ها ولاله ها در گلخانه های شهرداری ارومیه تولید شده است.
شایگان با اشاره به تعبیه المان های مناسبتی در کارگاه های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه برای هشتمین جشنواره گل ها در چی چست، بیان کرد:  30 المان مناسبتی و ترکیبی از گل ها چون المان  های پروانه و آسیاب بادی  گل ،کالسکه گل و کلبه گل در محوطه برگزاری جشنواره نصب شده اند .
وی از اختصاص غرفه های تخصصی گل در محل برگزاری جشنواره  گلها خبر داد و گفت: درغرفه های تخصصی گل با حضور کارشناسان متخصص گیاه شناسی  نسبت به معرفی انواع گل و همچنین آموزش های لازم در خصوص نحوه کاشت  و نگهداری گل اقدام خواهد شد. 
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با تاکید بر اینکه  خودکفایی در برگزاری جشنواره گلها  اولویت اصلی شهرداری ارومیه است، گفت:  جشنواره  گلها کاملا به صورت خودکفا و از محصولات بومی خود شهرداری برای زیبا سازی فضای جشنواره چون کاشت انواع گلها استفاده شده است و برگزاری  جشنوره هیچ گونه هزینه ای بر دوش شهرداری ارومیه تحمیل نخواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: شرکت برای عموم شهروندان و گردشگران از محل برگزاری هشتمین جشنواره گلها در چی چست رایگان است و بازدید کنند گان می توانند همه روز از 9 لغایت  14 اردیبهشت ماه از  محل برگزاری جشنواره بازید کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.