معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: سرمایه گذاری و توسعه گردشگری در آذربایجان غربی مهم ترین عامل رشد اقتصادی منطقه است .

رضا حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی به لحاظ جغرافیایی در حوزه اقتصادی از سه محور کلیدی در منطقه برخوردار است اظهار کرد: توسعه و سرمایه گذاری داخلی در محور گردشگری استان و شهرستان سلماس مهم ترین عامل پیشرفت و رشد اقتصادی آذربایجان غربی در منطقه است .

وی افزود: بهره مندی از صنایع تبدیلی کشاورزی به لحاظ طرفیت های منابع طبیعی و استفاده از خدمات استان به لحاظ همجواری با سه استان همسایه از دیگر محور های رشد و توسعه اقتصادی آذربایجان غربی است که مسئولین با با برنامه ریزی مطلوب در صدد بهره مندی این استان از ظرفیت ها و علوم دانش بنیان هستند .

حسینی خاطر نشان کرد: ویژگی های استان به گونه ای است که در بعضی از حوزه های اقتصادی میتوان با اجرای برنامه های کسب و کار و بازاریابی بین الملل در راستای تامین نیاز های مردم موفق عمل کرده و در منطقه نیز به نمود ویژه ای رسید .

وی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی سلماس گفت: نزدیک ۸ سال است شهرستان سلماس به عنوان منطقه ویژه اقتصادی به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسیده است و  طی جلسه ای با حضور مسئولین  استانی و شهرستانی به طور جد و با پیگیری های لازم در خصوص بررسی زیر ساخت ها و ظرفیت های شهرستانی این طرح طی ۳ ماه آینده  به مرحله عملیاتی رسیده و اجرا خواهد شد .

وی در ادامه تصریح کرد: این منطقه به زودی تحت عنوان منطقه ویژه اقتصادی سبب توسعه اقتصادی منطقه و رشد در آمد سرانه مردم خواهد بود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.