امیرعباس جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم در صورت تردد در موارد ضروری نیز از نزدیک شدن به داربست های فلزی و تابلوهای تبلیغاتی و پارک کردن خودروها در کنار این سازه های خودداری کنند تا از بروز سوانح احتمالی در زمان وقوع تندباد جلوگیری شود.
وی ادامه داد: بر اساس اطلاعیه هواشناسی، امروز و فردا (9 و 10 فروردین 1397) تندبادی همراه با بارش باران با سرعت 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت وارد استان می شود.
وی افزود: تندبادی که در روزهای چهارم و پنجم فروردین ماه جاری جو استان را فراگرفته بود، 120 کیلومتر در ساعت سرعت داشت ولی سرعت تندباد روز جاری حداکثر به 85 کیلومتر بر ساعت می رسد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: وزش تندباد ممکن است خسارت هایی را به اماکن شهری، ساختمان های مسکونی، اراضی کشاورزی، باغ ها، زیرساخت ها و تاسیسات شهری استان وارد کند.
جعفری اضافه کرد: شهروندان قبل از وقوع تندباد پشت بام منازل مسکونی خود را بررسی کنند و اشیایی را که امکان پرت شدن آنها وجود دارد را در جای امن قرار دهند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.
وی بیان کرد: ساکنان استان نیز در زمان ترک منازل خود بهتر است تا سیستم های برقی و گازی را خاموش کرده و در زمان استفاده مجدد از آنها نیز هواکش سیستم های گازی را کنترل کنند.
جعفری افزود: مردم تا زمان فروکش کردن تندباد از تردد در مسیرهای کوهستانی نیز پرهیز کنند و در زمان وقوع تندباد در محل امن پناه بگیرند تا دچار سانحه نشوند.
وی با تاکید بر اینکه با وقوع تندباد ذرات گرد و خاک باعث آلودگی هوا می شود، اظهار کرد: کودکان، سالمندان و کسانی که ناراحتی ریوی یا قلبی دارند از تردد در شهر پرهیز کنند.
به گزارش ایرنا تندباد روزهای چهارم و پنجم فروردین سال جاری در آذربایجان غربی موجب شکسته شدن درختان، تابلوها، شیشه ایستگاه های اتوبوس، شیشه خودروها و ریزش دیوارهای برخی از منازل روستایی شد.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.