مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 437 میلیون دلار انواع کالا از گمرکات استان صادر شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری در دوازدهمین جلسه شورای اداری استان که به ریاست استاندار برگزار شد در خصوص میزان صادرات استان در 11 ماهه سال جاری نیز اظهار کرد: در طول سال جاری 437 میلیون دلار صادرات انواع کالا صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  از لحاظ ارزش رشد ۱۰درصدی و از لحاظ وزنی 30 درصد کاهش داشته است و این نشان از بهبود ارزش کالاهای صادراتی استان است.

اسکندری همچنین از صادرات 143 هزار تن سیب به ارزش 48 میلیون دلار از گمرکات استان خبر داد و افزود: خرید و صادرات واحدهای تبدیلی استان نیز در حوزه صنایع تبدیلی سیب افزایش قابل قبولی داشته است و سالجاری تا کنون بیش از 22 هزار تن کنسانتره سیب و 5 هزار تن آبمیوه به کشورهای مختلف از گمرک های استان صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح نظارت و پایش بر ارائه کالا و خدمات از 15 بهمن ماه تا پایان فروردین 97 خاطرنشان کرد: از آغاز طرح تاکنون 15 هزار مورد بازرسی از مراکز مختلف عرضه کالا و خدمات  در سطح استان انجام  گرفته است و 500 فقره پرونده تخلف نیز در این رابطه تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: 141 بازرس امر نظارت بر مراکز عرضه کالا و خدمات را بر عهده دارند که تا کنون 263 گشت مشترک با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف داشته ایم.

اسکندری در خصوص ذخیره سازی اقلام پرمصرف ایام عید نیز خاطرنشان کرد: تا کنون 1هزار و 760 تن پرتقال، 800 تن سیب درختی، 150 تن گوشت قرمز و 1 هزار و 750 تن گوشت مرغ در استان ذخیره شده است که از 22 اسفند به تناسب نیاز مردم استان در 468 مرکز (395 مرکز شهری و 73 مرکز روستایی ) توزیع خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 4 هزار و 400 واحد نانوایی در ایام نوروز در سطح استان تصریح کرد: 3 هزار و 100 واحد نانوایی از روز اول و مابقی از روز سوم به فعالیت خواهند پرداخت.

وی همچنین افزود:در سطح استان  98 واحد تفریحی، سیاحتی و اقامتی و نیز 270 غذاخوری بین راهی و درون شهری در ایام نوروز به ارائه خدمات خواهند پرداخت.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.