به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی با صدور بیانیه ای به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: بهزیستی استان بر اساس وظایف قانونی خود پیش از این مبلغ 600 میلیون ریال برای خرید مسکن به این خانواده پرداخت کرده اما این خانواده با فروش آپارتمان مربوطه، قطعه زمینی را خریداری و نسبت به احداث غیرمجاز ساختمان در آنجا اقدام کرده بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به این موضوع و پیرو دستور مستقیم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئولان با حضور در منزل این معلولان از نزدیک موضوع را پیگیری و دستور لازم برای حل مشکل این خانواده را صادر کردند.
در اامه این بیانیه آمده است: با وجود تبلیغات منفی صورت گرفته برای بهره برداری های لازم، معلولان در زمان حادثه در محل حضور نداشته و در حقیقت ساختمان وجود خارجی نداشته است.
بر اساس بیانیه اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی، تمام پروسه ساخت و تخریب در کمتر از 24 ساعت اتفاق افتاده و معلولان پس از تخریب و توسط افرادی با نیت بهره برداری های لازم به محل انتقال داده شده بودند.
شهردار ارومیه نیز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه ساختمان تخریب شده در مسیر خیابان 16 متری قرار داشته است، اظهار کرد: صاحبان زمین برای دریافت پروانه ساخت به شهرداری مراجعه کرده بودند اما تنها 60 متر زمین برای احداث باقی مانده و اداره املاک نسبت به واگذاری زمین معوق اقدام کرده بود.
محمد حضرت پور افزود: پس از بررسی موضوع، مقدمات صدور پروانه ساخت رایگان برای این معلولان در زمین معوض فراهم شده بود.
وی در خصوص تخریب این منزل و شائبه حضور معلولان در آن اظهار کرد: طبق اظهار نظر همسایه ها، معلولان در پارکینگی در همسایگی آن ساختمان حضور داشتند که به محل تخریب آورده شده و برای بهره برداری از موضوع و تشویش اذهان عمومی، عکس های مربوط به این حضور در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد.
وی با تاکید بر اعلام جرم علیه شبکه های منتشر کننده این تصاویر و پیگیری قانونی موضوع، بیان کرد: از شهروندان به خاطر انتشار این تصاویر و رنجش خاطر آنان عذرخواهی می کنم ولی باید توجه داشته باشیم که عملکرد پلیس ساختمان طبق قانون بوده است.
شهردار ارومیه تاکید کرد که پلیس ساختمان در عین اجرای عمل قانونی می توانست اقدام بهتری انجام داده و ضمن توقیف ساختمان، این موضوع را به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهد.
به گزارش ایرنا انتشار عکس های این معلولان از ظهر روز جمعه به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی موجب رنجش بسیاری از کاربران شد و این در حالی است که اساس خبر زیر سوال بوده است.
2093/3072/6009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.