به گزارش ایرنا، 'مجموعه نمایشنامه ها' اثری با 6 نمایشنامه در موضوعات دینی، قیام امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) بوده که به تازگی منتشر شده است.
محمدباقر محسنی، استاد ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی خوی روز پنجشنبه در آئین رونمایی از این کتاب گفت: قصه موهبتی الهی است که خداوند متعال نیز برای بیان اهداف و برنامه های خویش از آن استفاده کرده است.
به گفته وی حضرت آدم نخستین قصه گوی بشریت بوده و حضرت آدم (ع) اولین قصه گویی است که شرح زندگی خویش را به فرزندانش می گفته است.
وی نگارنده کتاب' مجموعه نمایشنامه ها' را در حوزه قصه گویی و نمایش از فعالان عرصه فرهنگ و ادب خوی بیان کرد و ادامه داد: ایشان در حوزه مذهب همواره دارای آثار گوناگون هنری است.
علیرضا ذیحق، نویسنده و محقق اهل خوی نیز در این نشست گفت: 'یوسفعلی دریادل' دارای ذوق و هنر خاصی است و به دین اسلام و ائمه اطهار(ع) گرایش شدیدی دارد.
نویسنده کتاب داستان 'عروس نخجوان' حمایت بیش از پیش مسئولان از کتاب و حوزه داستان نویسی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: متاسفانه با همه گیرشدن شبکه های مجازی، کتابخوانی و قصه گویی و نمایش از جامعه در حال رخت بربستن است.
وی همچنین بر تاریخ دیرینه خوی در عرصه اندیشه و قلم اشاره کرد و گفت: بزرگانی زیادی در بخش تئاتر و سینما از خوی برخاسته اند و متولان برای پاسداشت آنان باید به ایجاد موزه نمایش و تئاتر این شهر همت کنند.
به گزارش ایرنا، 'سلطانعلی دریادل'، پژوهشگر، بازیگر و نویسنده برجسته ای است که در سال 1332 در خوی چشم به جهان گشود و تاکنون پنج اثر در حوزه قصه و قصه گویی برای کودکان منتشر شده است.
سلطانعلی دریادل در بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی طی سال جاری به خاطر نقل قصه «فیل مغرور و گنجشک پرزور» به عنوان برگزیده پدربزرگ ها معرفی شد.
7133/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.