یوناتن بت کلیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخلاف تبلیغات منفی شبکه های خارجی، شرایط دینی حاکم بر کشور از جمله حجاب مانعی در مسیر جذب گردشگران خارجی نیست و نشان دادن چهره منفی از ایران و ناامن خواندن آن در این شبکه ها تاثیر منفی بر جذب گردشگر گذاشته است.
وی با تاکید بر اینکه چهره واقعی و امنیت و آرامش موجود در کشور باید به جهانیان نشان داده شود، گفت: شبکه های تلویزیونی برون مرزی در معرفی جاذبه های گردشگری و خنثی کردن تبلیغات دروغین دشمنان می توانند گام های مهمی بردارند.
بت کلیا با بیان اینکه برخی از کشورها از جمله ترکیه در شبکه‌های بین‌المللی ظرفیت‌های گردشگری خود را تبلیغ می کند، گفت: سازمان میراث فرهنگی در معرفی آثار تاریخی کشور اقدام تاثیرگذاری انجام نداده است و این سازمان می‌تواند جاذبه های تاریخی کشور را به شیوه های مختلف تبلیغ کند.
وی با اشاره به سفر 2.5 میلیون ایرانی به ترکیه، اظهار کرد: ایران باید برای جذب گردشگر از کشور‌هایی مانند ترکیه الگو بگیرد؛ ترکیه علاوه بر تبلیغات گسترده، امکاناتی نظیر هتل‌ها و مراکز اقامتی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.
نماینده آشوریان ایران در خانه ملت اظهار کرد: کشور‌هایی مانند ترکیه کلیه امکانات لازم برای آسایش و رفاه گردشگران را فراهم می‌کند در حالی که در کشور ما امکانات و زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری وجود ندارد.
بت کلیا با بیان اینکه گردشگران داخلی نیز با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کشور آشنا نیستند، اظهار کرد: گردشگران داخلی به دلیل آشنا نبودن با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ایران به کشور‌های دیگر مانند ترکیه و دبی سفر می‌کنند.
وی با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌ها، جاذبه های تاریخی و فرهنگی کشور رسالت میراث فرهنگی است، افزود: مردم را باید به بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی داخلی ترغیب و برای آنان بسترهای لازم را فراهم کرد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه برای توسعه گردشگری باید از بخش خصوصی کمک گرفته شود، اظهار کرد: این صنعت که گردش مالی و اشتغالزایی بالایی دارد، با مشاکرت بخش خصوصی از طریق سرمایه گذاری گسترش می ‌یابد.
به گزارش ایرنا بر اساس آمار سازمان گردشگری، سهم صنعت گردشگری ایران از تولید ناخالص داخلی، حدود 119 میلیون دلار (معادل 2.4 درصد) است و افزایش آن در سال 1402 میلادی به چهار درصد پیش بینی شده است.
در حال حاضر 475 هزار ایرانی در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط با آن مشغول به کار هستند که این میزان 1.2 درصد از کل نیروی کار فعال در ایران را تشکیل می‌دهد و این نرخ بر اساس برنامه‌های دولت باید تا سال 1402 میلادی به 3.2 درصد افزایش پیدا کند.
بر اساس اعلام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری طی 2 سال گذشته آمار ورود گردشگران خارجی به کشور تنها 4.6 دهم درصد گردشگران دنیا بوده است.
جمهوری اسلامی ایران در ردیف 10 کشور اول دنیا از نظر وجود جاذبه های گردشگری قرار دارد اما از نظر جذب توریسم و گردشگر نه تنها در بین کشورهای دنیا بلکه در بین کشورهای خاورمیانه هم جایگاه شایسته و مطلوبی ندارد.
ایران 19 مکان فرهنگی ثبت ‌شده در لیست یونسکو /UNESCO/ دارد که بیشترین میزان را در میان کشورهای خاورمیانه به خود اختصاص داده است.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.