محمد عبدالهی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از بارندگی های جدید حجم آب ورودی به سد، امروز به پنج میلیون مترمکعب رسیده و ارتفاع آب در سد مهاباد از سطح دریاهای آزاد به یکهزار و 344 متر ارتقا یافته که نسبت به پارسال در چنین روزی سه متر افزایش دارد.

عبدالهی با بیان اینکه میزان بارندگی ثبت شده در ایستگاه سدمهاباد 13 میلی متر در 24 ساعت گزارش شده است، اظهار کرد: با توجه به حجم ورودی به مخزن سد مهاباد که حدود 50 متر مکعب در ثانیه بوده نشان می دهد که در ارتفاعات نیز میزان بارندگی مناسب بوده است.
وی ورودی آب به سد مهاباد را در سال گذشته 2.5 مترمکعب اعلام کرد و افزود: امروز این مقدار 50 مترمکعب بوده است.
وی با بیان اینکه پارسال میزان بارندگی ثبت شده در سد مهاباد در مدت مشابه سال جاری 107 میلی متر بوده است، افزود: امسال در مجموع 177 میلی متر بارندگی در سال آبی جدید از مهر ماه تا کنون در سد این شهرستان ثبت شده است.
به گزارش ایرنا سد مهاباد یکی از سدهای بزرگ آذربایجان غربی و جزو 10 سد پرآب کشور است؛ جاده‌های ارتباطی مهاباد به سردشت و پیرانشهر از حاشیه دریاچه این سد زیبا عبور می کند و محلی برای اطراق گردشگران به شمار می رود.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت و بیش از 81 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irnamahabad@ دریافت کنید.
3093/3072**خبرنگار: پیمان پاکزاد**انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.