فرماندار سردشت از بهره مندی 22 درصدی جمعیت روستایی این شهرستان از گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، نژاد جهانی در مراسم افتتاح طرح های گازرسانی به 133 روستای آذربایجان غربی،که در روستای نلاس سردشت برگزار شد  با تاکید براینکه تا به امروز 2.8 درصد از روستاهای سردشت از گاز بهره مند بودند خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح ها و طرح های در دست اجرا میزان بهره مندی روستاهای استان از گاز طبیعی به 22 درصد افزایش خواهد یافت.

فرماندار سردشت با اشاره بر بالا بودن هزینه های عمرانی در شهرستان سردشت افزود: هزینه تمام شده در اقدامات عمرانی در شهرستان سردشت به دلیل مسائل اقلیمی و توپوگرافی 2.5 برابر میانگین هزینه های عمرانی استان است.

 جهانی توجه ویژه به موضوع بیکاری سردشت را یکی دیگر از مطالبات مردم این شهرستان عنوان کرد و افزود: آمار بیکاری در سردشت 23درصد است که از 2 برابر نرخ بیکاری استان نیز بالاتر است.

وی سردشت را شهرستانی ثروت آفرین برای استان توصیف و خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت های مرزی،گردشگری و کشاورزی شهرستان و با توسعه زیرساخت ها و نیز بهبود شاخص های توسعه شهرستان سردشت می توان سردشت را به شهرستانی ثروت آفرین برای استان تبدیل کرد.

فرماندار سردشت  با اشاره به اینکه 80 هزار هکتار از 110 هزار هکتار جنگل استان در سردشت است از این مزیت به عنوان یکی از ظرفیت های شهرستان برای توسعه گردشگری یاد کرد.

وی محور سردشت به بوکان را محوری اصلی توسعه شهرستان سردشت خواند و ادامه داد: این محور ضمن ایجاد کریدوری در جنوب استان شهرستان سردشت را به مراکز جمعیتی کشور متصل خواهد کرد.

جهانی همچنین توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان سردشت را یکی از نیاز های اصلی این شهرستان دانست و افزود: سردشت با تولید 25 هزار تن انگور در سال و محصولات دیگر نظیر عسل و سماق پتانسیل های خوبی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی دارد.  

به گزارش ایسنا با بهره برداری از طرح گازرسانی به 133 روستای آذربایجان غربی با اعتباری بالغ بر 87 میلیارد تومان و لوله گذاری به طول 662 کیلومتر، 16 هزار و 514 خانوار روستایی استان به مدار مصرف گاز طبیعی متصل شدند .   


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.