به گزارش ایرنا، رسول موسی زاده روز پنج شنبه در جریان برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه سالم مدرسه ابتدایی سلماس، گفت: فرهنگ خوردن صبحانه و ترویج آن در بین دانش آموزان نقش بسزایی در رشد و سلامتی جسم و روح آنها و پیشرفت در سطوح تحصیلی دارد.
وی هدف از برگزاری این مراسم را تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به خوردن صبحانه قبل از عزیمت به مدرسه عنوان کرد و گفت: برپایی سفره‌های سلامتی و صرف صبحانه با همکلاسی‌ها در محیط مدرسه می‌تواند بستر ساز و ترویج دهنده این فرهنگ در بین دانش آموزان و خانواده ها باشد.
وی با اشاره به این که اجرای طرح صبحانه سلامت از جمله طرح های مهمی است که با همکاری شبکه بهداشت و اداره آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی سلماس آغاز شده است، افزود: از ابتدای سالجاری این طرح در بیش از 40 مدرسه اجرا شده و تا پایان سالجاری طرح برپایی سفره صبحانه سالم در 20 مدرسه شهری و 12 مدرسه روستایی دیگر اجرایی می شود.
موسی زاده دانش آموزان را به عنوان سفیران سلامت مروج این فرهنگ دانسته وافزود: در این طرح علاوه بر صرف صبحانه سالم در مدرسه، آموزش های لازم تغذیه ای، معرفی پروتئین ها، ویتامین ها و شناخت مواد انرژی زا برای شرکت کنندگان ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع تغذیه سالم و تجلیل از برگزیدگان این مسابقه از دیگر بخش های این برنامه بود.
همچنین تعدادی از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سلماس در طول این هفته با برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه سالم در جمع 600 نفراز دانش آموزان و والدین آنها بستر ساز و ترویج دهنده این فرهنگ در بین دانش آموزان و خانواده ها شدند و 600 جلد کتاب مرتبط با حوزه تغذیه مناسب را در بین شرکت کنندگان توزیع کردند.
7156/3214/3072
** خبرنگار: جمال فرخیان **تنظیم کننده: شاهین سپهراد **انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.