‍‌‌‌‌ امام جمعه شهرستان ماکو گفت: عملکرد رسانه ها باید به گونه ای باشد که فرهنگ اصیل ایرانی در جامعه ترویج یابد.

حجت الاسلام ایوب رنجبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی بر لزوم نهادینه کردن زندگی ایرانی، اسلامی در فرهنگ شهرنشینی، تاکید کرد و افزود: پرداختن رسانه های جمعی به بحث های از جمله فرهنگ ایرانی و ترویج هرچه بیشتر آن در جامعه می تواند از وجود بسیاری از مشکلات بکاهد.

وی ادامه داد: هرچند توسعه رسانه ها به ویژه رسانه مکتوب و بصری از وضعیت خوبی در کشور برخوردار است اما سهم اندکی نصیب اطلاع رسانی در جهت توسعه فرهنگ شهرنشینی شده است.

حجت الاسلام رنجبری  در ادامه بر لزوم به کار گیری ترفند های علمی در رسانه‌ها در جهت برآورده کردن نیاز اطلاعاتی مخاطبین تاکید کرد و گفت: امروزه با گسترش تکنولوژی بروز و به وجود آمدن شبکه های اجتماعی مجازی، حضور رسانه های بصری بیشتر از پیش احساس می‌شود .

امام جمعه ماکو یکی از دلایل پیشرفت فرهنگ شهرنشینی در کشورهای توسعه یافته، را توسعه رسانه های جمعی دانست و اطلاع رسانیِ رسانه را  گامی تاثیر گذار در کم شدن هزینه هاعنوان کرد و گفت: اگر مسئولین رسانه‌ای و خبرنگاران بتوانند مشکلاتی از قبیل فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه، رانندگی، فرهنگ آپارتمان نشینی، برخورد با همسایه و هزاران مشکل دیگر را با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسانه ای حل کنند هم هزینه کمتری بر جامعه تحمیل می شود و هم فرهنگ مردم بهتر ارتقاء می‌یابد .

وی در ادامه تصریح کرد: رسانه ‌ها و وسایل ارتباط جمعی در عصر امروز نقش کلیدی در تعیین سرنوشت و توسعه کشورها دارند و این منشا بسیاری از تحولات معاصر، راهنما و کنترل کننده جریان ها و تحولات در جهان به شمار می رود.

وی یکی از عوامل توسعه شهرنشینی را ورود رسانه به انعکاس عملکرد ادارات و سازمانهای مربوطه، عنوان کردو اظهار کرد: خبرگزاری های موثق مانند خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا" و سایر خبرگزاری ها در مجموع ارتباط مستقیمی با مقوله توسعه شهری و به تبع آن توسعه همه جانبه جوامع دارند که باید از این ظرفیت در حل مشکلات مردم استفاده کنند.

حجت الاسلام رنجبری تاکید کرد: آگاهی بخشی یکی از مهمترین وظایف رسانه ها است به نحوی که افراد جامعه را در قبال بسیاری از پدیده ها مطلع کرده و یا راه مقابله با مشکلات را آموزش می دهد.

وی بر لزوم همیاری مردم با رسانه ها اشاره کرد و گفت: مردم می توانند مشکلات اطراف خود را به صورت تخصصی بررسی و آماده کنند و در خدمت رسانه ها قرار دهند تا رسانه ها نیز با انعکاس این مشکل زمینه را برای حضور مسئولین و حل آن مشکل فراهم کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش تاثیر گذار رسانه در عملکرد مدیران، گفت: رسانه ها اولین و آخرین راه حل مشکلات شهری و اداری است و اگر خبرنگاران نتوانند به خوبی از این منبع مناسب بهره برداری کنند جامعه رشد و توسعه نخواهد یافت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.