معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم توجه و اهتمام ویژه مسئولان ذیربط در جهت مقابله و پیشگیری از آنفلانزای پرندگان در استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، علیرضا رادفر در جلسه ستاد استانی کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان که امروز در محل استانداری ترتیب یافت، افزود: باید اهمیت و حساسیت موضوع به درستی درک شود و در بحث مقابله و پیشگیری از بیماری آنفلونزای پرندگان، اقدامات قاطع در سطح استان صورت گیرد.

رادفر ادامه داد: علی رغم اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید فرآورده های طیور در کشور است اما خوشبختانه بیماری آنفلونزای پرندگان در استان در سطح رخداد بیماری است و نه طغیان بیماری، اما در همین سطح نیز لازم است اقدامات کنترلی و پیشگیرانه توسط دستگاههای مسئول استانی صورت گیرد.

وی همچنین بر ضرورت کنترل ورود و خروج فرآورده های طیور در استان تاکید کرد و گفت: نباید فرآورده های طیور مثل مرغ و تخم مرغ، بدون مجوز و بدون داشتن گواهی بهداشت، به استان وارد و یا از استان خارج شود.

جانشین رئیس ستاد استانی کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان، لزوم استمرار پایش ها بویژه در محیط های روستایی را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت مشاهده کانون های آلوده به بیماری آنفلونزای پرندگان، این کانون ها باید سریعا معدوم و پاکسازی شود.

معاون استاندار آذربایجان غربی در ادامه گفت: باید از طریق صدا و سیما و رسانه ها، اطلاع رسانی های لازم در خصوص بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان به مردم انجام گیرد.

رادفر همچنین از فرمانداران خواست در شهرستان ها جلسات ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان را جهت آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با این بیماری برگزار کنند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.